„Rašau jums tarsi su pagalbos prašymu, tarsi su informacija kitiems žmonėms. Tikėtina, kad esate gavę ir anksčiau tokios informacijos. Kalba eina apie tunelinę plovyklą „Švaros broliai“ (konkrečiu atveju, esančią Baltų pr. 22, Kaunas). Pasirinkau ją dėl greito automobilio nuplovimo, nereikalingos išankstinės registracijos, nereikalingo laukimo eilėje, galimybės greitai išsiurbti automobilio saloną, išsiplauti kilimėlius, ir kaina yra sąlyginai maža. Atrodytų, daug privalumų.
Tačiau balandžio 6 d., 17.10 val. nusiplovęs automobilį, pastebėjau ant keleivio durų stiklo gana gilius įbrėžimus. Tuomet išlipęs apžiūrėjau visą automobilį, pasirodo, įbrėžimų atsirado kur kas daugiau: ant priekinio ir galinio bamperio, ant dešinės pusės priekinio sparno ir abejų durelių. Žodžiu, subraižyta buvo visa dešinė automobilio pusė“, – apie nemalonų incidentą plovykloje pasakojo vyras.
Anot kliento, jis nieko nelaukęs kreipėsi į įmonės administraciją, kad užpildytų pretenziją dėl apgadinto automobilio. Vyro teigimu, pirminės apžiūros metu darbuotojai atkreipė dėmesį, jog įbrėžimai yra nauji ir kad viena iš galimų problemų galėtų būti plovyklos šepečiuose užsilikęs purvas ar akmenukai. Darbuotojai automobilį taip pat nufotografavo.
Kitą dieną vyras sulaukė žinutės dėl žalų eksperto vizito iš „Smart Claims“ įmonės. Po kelių dienų atvykęs vertintojas automobilį apžiūrėjo, nufotografavo, išmatavo subraižytas automobilio vietas, tikrino, ar detalės anksčiau nebuvo dažytos.
Nukentėjęs vyras teigė pasiteiravęs žalų eksperto, ar tokių atvejų su „Švaros brolių“ plovykla pasitaiko dažnai ir liko švelniai nustebintas specialistui esą pasakius, kad tokių situacijų pasitaiko bent du kartus per savaitę.
„Čia prasidėjo visas įdomumas, balandžio 14 d., 15.28 val. iš „Smart Claims“ įmonės gavau elektroninį laišką su išvada dėl man padarytos žalos. O tiksliau, tai buvo pasiuntimas po velnių, įterpiu citatą iš atsakymo:
„Dėl UAB „Švaros broliai“ atsakomybės. Bendrosios civilinės atsakomybės sąlygų visetas yra:
i) neteisėta veika (CK 6.246 straipsnis);
ii) atsiradusi žala (CK 6.249 straipsnis);
iii) priežastinis ryšys tarp neteisėtos veikos ir žalos (CK 6.247 straipsnis);
iv) kaltė (CK 6.248 straipsnis).
Neteisėtais veiksmais civilinėje teisėje laikomas įstatymuose ar sutartyje nustatytos pareigos neįvykdymas arba atlikimas veiksmų, kuriuos įstatymai ar sutartis draudžia atlikti, arba bendro pobūdžio pareigos elgtis atidžiai ir rūpestingai pažeidimas (CK 6.246 straipsnio 1 dalis).
2023-04-06 įvykio tyrimo metu, be žalos, nebuvo nustatyta kitų sąlygų, būtinų civilinei atsakomybei taikyti. Atitinkamai bent vienos sąlygos nebuvimas eliminuoja civilinės atsakomybės taikymo galimybę.
Vadovaujantis visomis aukščiau išdėstytomis aplinkybėmis informuojame, jog UAB „Švaros broliai“ nekyla atsakomybė dėl Jūsų automobiliui padarytos žalos ir neatsiranda pareiga atlyginti Jūsų patirtų nuostolių“, – ekspertų išvadomis pasidalijo kaunietis.
„Gana juokingai skamba: „be žalos, nėra kitų sąlygų civilinei atsakomybei taikyti“, tai ar to neužtenka?? Vien fakto, jog žala padaryta. (Bepigu jiems taip kalbėti, kai minėta plovykla nuo balandžio 11 d. uždaryta rekonstrukcijai, o tai labai apsunkins incidento ištyrimą.)
Noriu perspėti kitus vairuotojus, besinaudojančius „Švaros brolių“ plovyklos paslaugomis. Būkite budrūs, po kiekvieno plovimo apsižiūrėkite automobilius, jei kas ne taip, rašykite pretenzijas ir nenuleiskite rankų. Jei ir pasiųs po velnių, galima po to kreiptis į įvairias institucijas ir tai atlikti nemokamai, aišku, sugaištant laiko. Negalima leisti, kad taip tyčiotųsi iš žmonių ir elgtųsi, kaip nori. Jei jie tinkamai neprižiūri savo įrangos, tegul prisiima ir atsakomybę“, – pykčio neslėpė ir ieškoti teisybės ragino kaunietis.
Naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ primena, jog dėl minėtos įmonės tunelinėse plovyklose galimai apgadintų automobilių kauniečiai kreipėsi ir anksčiau. Po vieno incidento bendrovė tikino, jog automobilio detalė nulūžo papūtus vėjui.
Įbrėžimus slėpė purvas?
Susisiekus su UAB „Švaros broliai“ atstovais, šie paaiškino, jog savo įrangą prižiūri ir apgadinti automobilių plovykla negalėjo. Komentare nurodoma, jog klientams nusiplovus purvinus automobilius, dažnu atveju pasimato daugiau, nei norėtųsi.
„Visame tinkle per metus nuplauname virš 2,5 mln. automobilių, tad turime didelę patirtį teikiant kokybiškas paslaugas mūsų klientams. Galime užtikrinti, kad nuolat konsultuojamės tiek su Lietuvoje dirbančiais ekspertais, tiek su pasauliniais tunelinės plovyklos įrangos gamintojais, kad užtikrintume saugų bei efektyvų plovimo procesą.
Klientams nusiplovus purvinus automobilius, pasimato viskas, kas slėpėsi po nešvarumų sluoksniu – tai įbrėžimai, įlenkimai, neatsargių vairuotojų smūgių durelėmis paliktos žymės, korozijos židiniai. Sulaukę nusiskundimų, kiekvieną atvejį atidžiai nagrinėjame tam, kad užtikrintume objektyvų situacijos sprendimą ir esant pagrįstai situacijai, visuomet prisiimame atsakomybę bei visiškai atlyginame žalą“, – „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare aiškino „Švaros brolių“ atstovai.
Pasak bendrovės, konkretaus atvejo, apie kurį informavo klientas, komentuoti plovykla negalinti dėl „asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų“.
„Tunelinėse plovyklose yra įdiegtos saugaus proceso sistemos – šepečiai po kiekvieno plovimo skalaujami ir lubrikuojami, periodiškai jie nuimami ir plaunami giluminiu plovimu. Plovykloje veikia automatiniai atstumų jutikliai, kurie nuskenuoja kiekvieną automobilį ir parenka tinkamą šepečių atstumą iki kėbulo.
Visus automobilius, prieš jiems įvažiuojant į plovyklą, automatiškai fotografuojame tam, kad tais atvejais, kuomet klientams kyla klausimų, galėtume įvertinti automobilio būklę prieš ir po plovimo. Dirbame su nepriklausomais žalų ekspertais, kurie turi tinkamų techninių žinių ir galimybes įvertinti, ar įbrėžimai ant kliento automobilio galėjo atsirasti po apsilankymo mūsų plovykloje“, – apie veikiančią vertinimo sistemą plovykloje nupasakojo bendrovė.