Šiuo metu įlipus į sostinės autobusą ar troleibusą pakanka išsitraukti telefoną, atsidaryti programėlę, kurioje laikomi bilietai, pavyzdžiui, „Trafi“ ar „m.Ticket“ ir bilietą pasižymėti joje. Tačiau gegužės pabaigoje vien to turėjo nebeužtekti. JUDU planavo, kad keleiviai bilietus turės žymėtis ir telefonus priglausdami prie specialių komposterių.

Socialiniuose tinkluose vilniečiai tokį sprendimą negailestingai kritikuoja. Pasak jų, piko metu, kai autobusai ir troleibusai yra sausakimši, prisibrauti prie komposterių bus neįmanoma, o siunčiant telefoną per rankas gali tekti su juo atsisveikinti, jau nekalbant apie higienos klausimus.

Į naujovės kritikų chorą įstojo ir kadenciją baigiantis Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Pasak jo, su JUDU vadovybe laukia rimtas pokalbis.

„Matau diskusijas, kurios kyla dėl neva naujų tvarkų, kaip veiks viešojo transporto bilietų sistema. Dabartinė sistema yra lūžtanti, nesaugi, ją reikia keisti, ir tas bus padaryta. Tačiau naujų prievolių keleiviams įvedinėti nėra jokio reikalo, ir todėl to nebus. Srautus galima matuoti kitais, šiuolaikiniais, keleivių neapkraunančiais būdais“, – feisbuke savo nuomonę pareiškė R. Šimašius.

Politiko teigimu, bus „labai rimta kalba su pro šalį pridžiazavusia ir į melodiją net po pastabų nesugrįžtančia įmonės vadovybe“.

Netrukus po šios kritikos JUDU paskelbė, kad kad naujoje sistemoje bilieto žymėjimo funkcija kas kartą įlipus į transporto priemonę nebus diegiama. Po sistemos atnaujinimo liks galioti ta pati, senoji bilietų aktyvavimo tvarka.

„Vertiname, kad vilniečiai aktyviai įsitraukia į miesto aktualijas. Išgirdome nuogąstavimus dėl galimų nepatogumų, susijusių su duomenų rinkimu. Ieškosime patogesnių sprendimų, kurie padės planuoti maršrutus ir optimizuoti srautus. Tikime, kad nauja ir moderni e. bilieto sistema, veikianti be anksčiau planuoto ilgalaikio bilieto žymėjimo funkcijos kiekvienos kelionės metu, gerins klientų patirtį“, – teigia JUDU direktorius Gintaras Macijauskas.

Tuo metu judumo paslaugų programėlės „Trafi“ kūrėjas ir vadovas Martynas Gudonavičius neskubėjo smerkti JUDU suplanuotos ir galiausiai atsisakytos iniciatyvos.

„Nesu įsigilinęs į tai, kas siūloma Vilniuje, bet pasaulyje yra įvairių sprendimų ir jie visi turi vienokią ar kitokią logiką“, – Delfi sako M. Gudonavičius.

Jis teigia, jog pasaulyje tikrai yra ir miestų, kuriuose telefono programėlėse laikomus bilietus reikia žymėtis ne tik elektroniniu būdu, bet ir prie fizinių prietaisų.

„Be abejo, kad tokių dalykų yra. Tik klausimas, kokia konkrečiai sistema naudojama ir kaip ji veikia“, – teigia „Trafi“ įkūrėjas.

Dabartinė sistema pasenusi

Anot JUDU, sistemą bet kokiu atveju reikia keisti, nes Vilniaus viešojo transporto e. bilieto sistema technologiškai pasenusi: įranga susidėvėjusi ir net nebegaminama, o pati sistema – dažnai susidurianti su gedimais bei techniniais sutrikimais, kurie apsunkina bilietų įsigijimo procesą bei viešojo transporto organizavimą.

Moderni ir saugi nauja e. bilieto sistema atneš ryškų kokybinį pokytį – nuo itin greitų ir tikslių komposterių iki įrangos, kuri viešojo transporto dispečeriams leis stebėti viešojo transporto judėjimą realiuoju laiku, greičiau reaguoti į nestandartines situacijas kelyje, operatyviai informuoti keleivius bei pagreitinti bilietų kontrolės procesą.

Veiks ir atsinaujinusi savitarnos sistema bei „m.Ticket“ programėlė. Šiose platformose keleivį bus galima identifikuoti pagal paskyrą, o ne laikmeną ar telefono numerį, todėl praradus laikmeną (Vilniečio ar JUDU kortelę, telefoną), bilietų keleivis nepraras ir jam nebus būtina saugoti atsiskaitymo dokumentų, įrodančių, kad bilietai priklauso jam.

Būtina kelionių statistika bus renkama kitais būdais

Šiuo metu informaciją apie vilniečių keliones viešuoju transportu leidžia surinkti automatinė keleivių skaičiavimo įranga (AKSĮ), kurios pagalba gautus duomenis ir išvadas planuojama susieti su bendrovės „Vilniaus planas“ turimais duomenimis. Jais remiantis ateityje bus galima koreguoti viešojo transporto maršrutus bei valdyti keleivių srautus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)