Kaip jis atkreipė dėmesį, visos įmanomos stovėjimo aikštelės pusės kilometro spinduliu priklauso „Unipark“ su aplink uoliai išstatytais ženklais, draudžiančiais parkuotis bet kur kitur.
„Jie yra valstybinės žemės teritorijoje. Prie valstybinės reikšmės objekto, kur žmonės atvažiuoja slaugyti sergančių vaikų.
Man įdomu, kodėl aš atvažiavęs slaugyt vaiko po operacijos sumoku daugiau negu pramogautojas mėlynoj zonoj senamiestyje? 1 val. 2 min. 27 sec. – 2,95 euro, 8 kilometrai nuo centro. Brangiausia mėlyna zona Vilniuje kainuotų 2,50 euro.
„Unipark“ turi galimybę vesti tikslią apskaitą, kad ir sekundžių tikslumu, bet pasirašė sau patiems patogias taisykles, pagal kurias 1,05 valandos apvalina į 2 valandas. Paneigiant penktos klasės matematiką pasipinigavimo tikslais“, – piktinosi Martynas.
Vyras kreipėsi į „Unipark“, kurio klientų aptarnavimo vadybininkas paaiškino, jog per tas kelias minutes mokėjimas vertėsi į antrąją valandą, be to, buvo pritaikytas aplikacijos mokestis. Vis dėlto, Martynui sutiko grąžinti 1,40 euro už antrąją valandą.
Tokia sudaryta sutartis
Pasiteiravus dėl šios situacijos Vilniaus miesto savivaldybės, jos atstovas Gabrielius Grubinskas „Delfi“ nurodė, kad Santariškėse esančias stovėjimo aikšteles administruoja „Unipark“, kuri visiškai savarankiškai nustato valdomų aikštelių kainodarą. Todėl daugiau nieko apie šią situaciją negalėjo pakomentuoti.
Savo ruožtu „Unipark“ rinkodaros vadovas Laurynas Globys teigė, kad lankytojų mokestis už parkavimą apskaičiuojamas valandinio apvalinimo principu, kaip numatyta pagal koncesijos sutartį tarp Sveikatos apsaugos ministerijos ir projekto bendrovės UAB „Santaros parkavimo paslaugos“.
„Toks skaičiavimo modelis atitinka privačių automobilių stovėjimo aikštelių praktikos standartus tiek Lietuvoje, tiek tarptautiniu mastu. Tai leidžia supaprastinti atsiskaitymo procesus.
Panaši apvalinimo logika taikoma ir kitose srityse. Pavyzdžiui, automobilių nuomos paslaugose klientas gali nuomotis automobilį kelioms valandoms, tačiau mokestis paprastai skaičiuojamas už parą. Viešojo transporto bilietų kainodaroje valandiniai bilietai suteikia galimybę naudotis paslauga visą bilieto galiojimo laiką, nepriklausomai nuo to, kiek realiai trunka kelionė“, – paaiškino L. Globys.