Su šiuo projektu Vilniaus miesto savivaldybė neoficialiai buvo supažindinta prieš dvejus metus.
Kaip informuoja Vilniaus savivaldybė, sabartinio vizito tikslas – išsamiai pristatyti tramvajaus technologijos principus ir privalumus.
Pasak prancūzų, tramvajus su padangomis skirtas tiems, kas siekia nuoseklaus ir apgalvoto miesto vystymo – tai unikali integravimo į viešojo transporto sistemą galimybė.
Vilniaus mero pavaduotojas Romas Adomavičius teigė, kad nereikėtų tramvajaus atskirti nuo visos transporto sistemos – būtina suderinti viešąjį ir privatų transportą, eismo valdymą ir transporto paslaugas – svarbu, kad pasirinkta transporto rūšis būtų harmoninga, kompleksiška ir reikalinga miestui.
„Tramvajus su padangomis nebekeltų triukšmo ir vibracijos, pavojaus jį supančiai aplinkai, būtų pigesnis ir paprastesnis infrastruktūros įrengimas – nereikėtų perkelti požeminių komunikacijų, nes tranšėjos gylis siekia 30 centimetrų“, – savivaldybės pranešime spaudai cituojamas kompanijos inžinierius Stephane Grandjean.
„Šis tramvajus lengviau išspręstų technologinius reikalavimus – įveiktų statesnes nuokalnes ir žymiai atpigintų sąnaudas. Lyginant su klasikiniu tramvajumi, naujos kartos lengvasis tramvajus „Translohr“ būtų pigesnis 30 procentų“.
Pasak prancūzų, tramvajus su padangomis jau važinėja Kinijoje, Italijoje, Prancūzijoje – įgyvendinus projektus, žmonės pamatė daug pliusų, suprato, kad pigiau ir patogiau naudotis viešuoju transportu.
Romo Adomavičiaus nuomone, „tramvajaus linija numatyta Vilniaus bendrajame plane, ir mes turėsime tai įgyvendinti. Atsižvelgiant į šio projekto technologines savybes, ekonomiškumą ir teigiamą poveikį aplinkai, lengvasis tramvajus „Translohr“ būtų priimtinas Vilniaus miestui, tačiau Savivaldybę domintų detali projekto finansinė pusė. Naudinga būtų arčiau susipažinti su jau veikiančia sistema“.