Navigacija tęsis iki lapkričio 27 d. Šiais metais eksploatuojamų vidaus vandenų kelių ilgis sieks 467 km, t. y. 17 km daugiau nei 2022 metais. Šiemet navigacijos sezoną vidaus laivyba pasitinka su atnaujinta infrastuktūra, pirmąja Lietuvos vandens kelių navigacine programėlė ir degalinėmis ant vandens.
Naujam navigacijos sezonui paruošti visi eksploatuojami vandens keliai: pažymėtas laivakelis, nuolatos tikrinami gyliai ir vykdomi valymo darbai. Visas vandens kelias nuo Kauno iki Klaipėdos pirmą kartą yra pažymėtas jau šviečiančiais navigaciniais ženklais-bujomis, tad galima plaukti ir naktį.
„Nemuno pritaikymas laivybai – tiek kroviniams vežti, tiek pramoginei laivybai ir turizmui – vienas iš pagrindinių mūsų prioritetų vidaus vandens transporto srityje. Todėl tikrai džiugina, kad naująjį laivybos sezoną šioje didžiausioje šalies upėje pradedame su daug naujienų, naujovių, o laivyba kasmet aktyvėja ir išgyvena tikrą renesansą. Jau metų viduryje baigsime esminius Nemuno vagos tvarkymo darbus, kurie padės pagrindus laivybai dešimtmečiams į priekį“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak ministro, augantis laivybos potencialas pastebimas ne tik Kaune ir uostamiestyje, Nemuno upės aukštupyje (Prienuose, Birštone ir Druskininkuose), bet ir visoje Lietuvoje, tad ir toliau įgyvendinami projektai, sudaromos kuo geresnės sąlygos laivybai.
Šiuo metu vykdomas baigiamasis darbų etapas svarbiame Nemuno kelio E-41 modernizacijos projekte. Upėje šiai dienai pastatyta jau beveik 500 bunų, visi projekto darbai bus baigti liepos mėnesį.
Naujame sezone bus eksploatuojamos vidaus vandens kelių atkarpos Kuršių mariose: Kintai – Ventė, Dreverna – Juodkrantė. Tokiu būdu šiemet bus naviguojamas jau visas rytinės Kuršių marios pakrantės laivakelis. Taip formuojamas žiedinis maršrutas visomis Kuršių mariomis, sujungiant vakarinės ir rytinės pakrantės vandens kelius.
„Šį sezoną atveriame naujus kelius ir galimybes, kad vandens transportą naudotų ne tik patyrę laivybos entuziastai, bet visi besidominantys, norintys išbandyti, norintys atrasti kitus kelius, o kartu ir gamtą, upių grožį. Pirmą kartą kiekvienas galės naviguoti, susikurti maršrutus su vandens kelių „Waze“ programėle. Kuro pasipildyti kiekvienas galės be išankstinių sutarčių net neišlipęs iš laivo degalinėse ant vandens.
Tikrai žinome, kad to ilgai laukė laivybos entuziastai. Kaip ir sausumos infrastruktūroje, taip ir vandens keliuose – pagerinus sąlygas vartotojams, iškart pastebime ir didesnį eismo aktyvumą, išaugusį laivų skaičių upėje“, – sakė AB „Vidaus vandens kelių direkcija“ (VVKD) generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
VVKD užsakymu surinktais ir koordinuojamais duomenimis sukurta vandens kelių navigacijos programėlė „Vandens keliai“.
Kiekvienas besidominantis laivyba, kviečiamas įsidiegti programėlę savo telefone. Joje laivavedžiai ras visą reikalingą informaciją – navigaciniais ženklais pažymėtus laivakelius ir jų vidurio liniją, laivakelį formuojančių bunų vietas ir vandens kelių gylius, uostų, prieplaukų ir degalinių vietas, tiltus, turės galimybę susikurti maršrutus. Vartotojams programėlė bus pasiekiama jau gegužės mėnesį.
Kauno žiemos uoste paruošta daugiau negu 80 vietų pramoginiams laivams. Taip pat baigti atnaujinti Uostadvario ir Nidos uostai.
Nidoje dėmesys buvo skiriamas krantinės kokybei ir švartavimosi saugumui, nes čia atplaukia ir pakankamai dideli keleiviniai laivai. Nidoje, Svencelėje, Jurbarke ir Kaune įrengtos degalinės ant vandens.
Svarbi naujiena yra tai, kad jau atliktos teisės aktų pakeitimų korekcijos, reglamentuojančios mažmeninę prekybą degalais vandens keliuose, taigi šį sezoną kiekvienas degalų galės pasipildyti neišlipęs iš laivo ir be papildomų sutarčių, o tiesiog atsiskaitant bankine kortele.
Vidaus vandens kelių direkcija – Lietuvos vidaus vandens kelių infrastruktūros valdytojas. Direkcija, sudarydama bei gerindama sąlygas krovininei ir keleivinei laivybai, vykdo Nemuno upės, Kuršių bei Kauno marių ir kitų valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių priežiūrą ir plėtrą, taipogi vysto keleiviams bei kroviniams vežti skirtą infrastruktūrą.