Sekmadienį kelionę krovinys turėtų pabaigti 4.15 val., nukeliavęs atkarpą nuo UAB „BEGA“ terminalo Minijos g. iki stovėjimo vietos prieš geležinkelio pervažą Tilžės g. Planuojama, kad iš šios vietos krovinys pajudės 21.00 val. sekmadienį ir įveiks atkarpą iki Žiobrių, kur sustos 7.59 val. pirmadienį.
Kaip teigė „Mammoet” vadovas Edvinas Ivanauskas, reaktoriaus pervežimo procesas bus sudėtingas – šiam tikslui turi būti naudojamas specialus 88 ašių tralas. Taip pat siekiant užtikrinti sėkmingą šio krovinio kelionę, per pastaruosius metus buvo atvežta 2 tūkst. tonų specialios įrangos ir detalių, tokių kaip iki 18 metrų ilgio siekiančių metalinių rampų.
„Daug dedamųjų, kurie sudaro šį maršrutą, tiek laikinų, tiek pastovių statinių. Vykstant kelionei bus statomos ir montuojamos specialios rampos 12, 18 ir 16 metrų, kurių įprastai nėra Lietuvoje ir kurias reikėjo atsivežti iš užsienio. Iš viso buvo atvežta daugiau nei 2 tūkst. tonų aptarnaujančių krovinių. Buvo atvežtos specialios metalinės plokštės, rampos, specialios ašys. Visa ši įranga buvo rezervuota jau prieš metus specialiai šiam projektui“, – teigė E. Ivanauskas.
Ruošiantis krovinio gabenimui, planuojamame transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 iš jų rekonstruoti įrengiant apvažas, o 2 iš naujo perstatyti, maršrute buvo įrengtos 6 poilsio aikštelės.
Taip pat, pasak „Mammoet Baltic“ vadovo, važiuojantį tralą ir krovinį lydės inžinieriai ir kitas personalas, kurie užtikrins sėkmingą kelionę.
„Kelionėje dalyvaus daug inžinierių ir kito personalo, kurie peržiūrės kiekvieną maršruto posūkį“, – paminėjo E. Ivanauskas.
Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftos perdirbimui, yra beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio, sveria apie 1,5 tūkst. tonų. Kartu su įrenginiu, jį vežantis sąstatas sveria 2,2 tūkst. tonų, jo ilgis 93 metrai, aukštis 10 metrų, o plotis 6,5 metro.
Tolimesnis planuojamas tralo ir krovinio kelionės maršrutas
Remiantis „Mammoet Baltic“ pateiktu kelionės planu, jeigu transportavimo pradžia įvyks sėkmingai, rugpjūčio 8 d., antradienį krovinys iš Žiobrių pajudės 19.00 val. ir važiuos iki Jokūbavo kaimo, kur sustos 00.22 val. Trečiadienį, rugpjūčio 9 d., 20.22 val. krovinys išvažiuos iš Jokūbavo kaimo ir 02.34 val. sustos Šiaulių g. ties plentu Kretinga – Kartena, maršrutas apims Jokubavą, Būbelius, Dupulčius ir Slučkus.
Logistikos bendrovės pateiktame plane nurodoma, kad ketvirtadienį, rugpjūčio 10 d., krovinys nejudės. Penktadienį, rugpjūčio 11 d. krovinys turėtų pajudėti 19.00 val. ir vykti maršrutu Slučkai – Kartena – Salantai, kur 07.42 val. sustos ties Salantais, plente Kartena – Salantai. Rugpjūčio 12 d., šeštadienį, sąstatas pradės judėti link Erlėnų 19 val. ir pravažiuos Lėliūnus ir Juodrupėnus, sustos 01.31 val.
Tralas iš Erlėnų turėtų išvažiuoti rugpjūčio 13 d., sekmadienį, 19 val. ir važiuoti iki Skuodo, kur 05.09 val. sustos aplinkkelyje, Vytauto g. Pirmadienį, rugpjūčio 14 d., krovinys judės nuo Skuodo iki Aleksandrijos, kur sustos Plente Skuodas – Aleksandrija, ties Aleksandrija, kelionė prasidės 19.00 val. ir pasibaigs 01.11 val. Rugpjūčio 15 d., antradienį, kelionė prasidės 19.00 val. ir pasibaigs 04.21 val. ties Židikais.
Paskutinę maršruto dalį tralas turėtų važiuoti dienos metu. Rugpjūčio 17 d., trečiadienį krovinys pajudės 06.00 val. ir judės maršrutu Židikai – Ritinė – Pikeliai, o kelionę pabaigs 14.08 val. ties Pikeliais. Paskutinę dieną, ketvirtadienį, rugpjūčio 18 d. krovinys pajudės 08.00 val. nuo Pikelių ir 12.45 val. sustos „Orlen Lietuva“ centrinėje būstinėje Mažeikiuose.