„LTG Link“ komunikacijos partnerė Olga Malaškevičienė „Delfi“ atsiųstame komentare įvardijo, kad šiuo metu Lietuvoje veikia 12 kasų.

Numatyta, kad 4 kasos didžiuosiuose miestuose veiks tik kaip informacijos centrai, o 8 kasas vasaros pabaigoje planuojama uždaryti.

Tiesa, kaip pabrėžiama, konkretus terminas kol kas neaiškus.

Pirmasis žinią apie jau ruošiamus pokyčius pranešė 15min.

„Skaitmeninis kanalas patrauklesnis, nes keleiviai gali planuoti kelionę, kaupti taškus, gauti pranešimus ir aktualią kelionių ar pakeitimų informaciją, pasirinkti vietas traukinyje“, – pokyčius argumentavo O. Malaškevičienė.

Anot jos, patys keleiviai vis dažniau renkasi pirkti bilietus skaitmeniniais pardavimo kanalais ir vis aktyviau perka bilietus praplėstame bilietų pardavimo tinkle: bilietomatuose, „Perlo“ terminaluose,.

Grynaisiais bilietą, pasak atstovės, bilietą galima įsigyti traukinyje iš palydovo arba jau minėtuose „Perlo“ terminaluose.

„Senjorai, kuriems yra daugiau nei 80 metų, bei kiti asmenys, kurie gali naudotis lengvatomis, visada gali įsigyti bilietus traukinyje be papildomo aptarnavimo mokesčio“, – nurodė ji.

Kitu atveju aptarnavimo mokestis siekia 2 eurus. Ar šis mokestis išliks ir panaikinus bilietų kasas, dar neaišku.

Iki kasų uždarymo keleiviai, anot atstovės, bus maksimaliai skatinami bilietus įsigyti savitarnos kanalais ar „Perlo“ terminaluose, taip pat yra raginami pasirūpinti bilietais iš anksto.

„Įrengus stotyse bilietomatus, prie jų dirba darbuotojai, kurie konsultuoja ir padeda keleiviams stotyje įsigyti bilietus jiems patogiausiu būdu. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių stotyse ir toliau veiks „LTG Link“ informacijos centrai. Jų darbuotojai galės padėti įsigyti bilietus iš bilietomatų, bei padėti kitais su kelionėmis traukiniais susijusiais klausimais“, – teigė O. Malaškevičienė.

Dar birželį „Lietuvos geležinkeliai“ išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame teigė, kad diegiant naujuosius bilietomatus, numatytas 2–3 mėnesių laikotarpis per kurį darbuotojai konsultuos ir padės keleiviams juo naudotis. Tuomet skelbta, kad kasų uždarymo klausimas bus sprendžiamas, kai bus įvertinti pirkėjų įpročių pokyčiai.

Teigta, kad uždarius kasas, jeigu vis dar bus keleivių, norinčių už bilietus atsiskaityti grynaisiais, jie tai galės padaryti „Perlo“ terminalų tinkle. Taip pat išliks galimybė bilietus įsigyti ir traukiniuose pas palydovus.

„LTG Link“ bilietomatai

Birželį didžiausius keleivių srautus pritraukiančiose šalies geležinkelio stotyse įrengė 33 bilietomatus (bilietų pardavimo aparatus), kur keleiviai savarankiškai gali įsigyti traukinio bilietus. 33 bilietomatai įrengti 23 stotyse, tarp jų ir 9 papildomose stotyse, kuriose iki šiol galimybės įsigyti bilietų nebuvo. Kaip aiškinta, bilietomatų įrengimas yra bendrovės bilietų pardavimų kanalų plėtros dalis.

Tuomet informuota, kad „LTG Link“ apskritai išplėtė traukinių bilietų pardavimų galimybes: atsirado daugiau kaip 2 tūkstančiais naujų pardavimo vietų visoje Lietuvoje – traukinių bilietais prekiauja visi „Perlo“ terminalai, kuriuose teikiamos finansinės ir draudimo paslaugos. Metų pradžioje pasirašyta partnerystės sutartis su vežėjus visame pasaulyje jungiančia kompanija „Distribusion Technologies GmbH“, kuri išplėtė galimybes įsigyti traukinio bilietus visiems besinaudojantiems kelionių planavimo platforma „Google Maps“.

„LTG Link“ bilietomatų tinklas

„Keleivių poreikiai keičiasi, todėl siūlome kuo daugiau sprendimų ir galimybių, leisiančių keleiviams planuoti kelionę ir pirkti bilietus jiems patogiu būdu. Mūsų siūlomų bilietų pardavimų kanalų pasiūla turėtų atliepti kiekvieno keleivio poreikius, o visame pasaulyje populiarūs bilietomatai yra patogus ir greitas būdas įsigyti bilietus nestovint eilėse, o įsigyjant jį vos dviem-trim paspaudimais. Tad labai tikimės, kad ir mūsų šalyje bilietomatai taps populiariu pardavimo kanalu norintiems greitai įsigyti bilietą“, – tuomet komentavo „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.

Anot K. Meidės daugiausia bilietų, iki 60 procentų, parduodama internetu, maždaug ketvirtadalis keleivių renkasi bilietus pirkti kasoje, kiek daugiau nei 15 procentų keleivių bilietus perka traukinyje pas palydovus.

Bilietomatai buvo įrengti šiose geležinkelio stotyse: Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Lentvario, Kaišiadorių, Švenčionėlių, Kazlų Rūdos, Trakų, Varėnos, Naujosios Vilnios, Ignalinos, Visagino, Marijampolės, Jonavos, Kėdainių, Kretingos, Plungės, Telšių, Radviliškio, Pabradės ir Vievio. Į Vilniaus oro uostą atvykę vilniečiai ar miesto svečiai gali bilietus pirkti čia įrengtame bilietomate.

Keturiose pagrindinėse šalies stotyse – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių – veiks „LTG Link“ informacijos centrai. Jų darbuotojai padės įsigyti bilietus iš automatų bei padės kitais su kelionėmis traukiniais susijusiais klausimais.

Bilietomatų operacinės dalys (lietimui jautrūs ekranai ir atsiskaitymo įrenginiai) bus lengvai pasiekiami žmonėms su ribotu judumu. Maždaug po mėnesio ekranai bus adaptuoti regos negalią turintiems keleiviams, jie galės reguliuoti ekrano ryškumą, simbolių dydį, bilietomatais lietuvių kalba galės naudotis ir aklieji.