AutoTyrimų“ duomenimis, kovą Lietuvoje užregistruota 41,1 proc. mažiau naujų automobilių. Pernai kovą užregistruotas 4381, o šiemet – 2580.

KIA Auto“ pardavimo vadovas Darius Graževičius „Delfi“ sakė, kad balandį nuosmukis gali būti dar didesnis.

„Kovą apie 40 proc. buvo kritimas, bet karantinas buvo nuo 16 dienos. Kovą dar iš inercijos vyko, buvo užsakyta iš anksčiau, dabar dar važiuoja. O nuo kovo nauji užsakymai smarkiai krito“, – sakė jis.

Panašiai teigė ir bendrovės „Mototoja“ „Toyotos“ pardavimo vadovas Gediminas Jekenta.

„Pajutome kritimą, o į priekį žmonės neskuba priimti sprendimų. Jiems atrodo, kad kainos kris“, – sakė jis.

Naujas mokestis

Savo ruožtu Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys sakė, kad praktiškai visi pardavėjai šiuo metu yra išėję atostogų.

Pašnekovas tikėjosi pagyvėjimo po to, kai pasibaigs Vyriausybės įvestas karantinas. „Jei karantiną savaitę po Velykų atlaisvins, rinkoje bus pagyvėjimas“, – svarstė jis.

Pašnekovas dar minėjo nuo liepos 1 įsigaliosiantį motorinių transporto priemonių registracijos mokestį.

„Pagyvėjimo dėl naujo mokesčio buvo laukiama, o dabar įtariu, kad bus labai aktyvūs gegužė ir birželis – prieš pat įvedimą. Suskubs pasikeisti iš senesnio į naujesnį, iš naujesnio – į dar naujesnį. Kažkoks pasikeitimas rinkoje turi įvykti“, – sakė V. Baršys.

Mokesčio dydis priklausys nuo transporto priemonės naudojamų degalų rūšies (dyzelinas, benzinas, dujos) ir išmetamo anglies dvideginio kiekio (gramai per kilometrą) – svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų.

„Regitros“ komunikacijos specialistė Emilija Bardauskienė nurodė, kad šiuo metu jau yra parengtas registracijos mokesčio apskaičiavimo, mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašas ir pateiktas derinti su įstatymo projekto rengėjais bei kitomis suinteresuotomis šalimis.

„Derinimo metu dar gali kisti tam tikri tvarkos niuansai, todėl apie patį procesą ir apie tai, kaip viskas vyks, klientus tiksliai informuosime iš karto, kai viskas bus galutinai suderinta“, – „Delfi“ informavo ji.

Tačiau ne visiems atrodo, kad naujas mokestis turės reikšmingos įtakos. Pavyzdžiui, G. Jekenta sakė, kad naujų automobilių jis beveik neveikia.

„Dėl mokesčio pirmi ženklai buvo pakilimas rinkoje, – prisimena jis. – Žmonės tikrai pirko automobilius, net ir už 15 tūkst. eurų, kad nemokėtų 80 eurų. Lietuviai tokie įdomūs visada būdavo. Tačiau jis daugiau įtakos turės naudotų arba mažai naudotų automobilių rinkai.“

V. Baršys rado ir daugiau optimistinių dalykų, tai – pasikeitę gyventojų įpročiai.

„Žmonės bijos važiuoti viešuoju transportu, ne taip mielai naudosis dalinimosi ar pavėžėjų paslaugomis. Dar yra niuansas, kad naujų automobilių nebus, nes visos gamyklos stovi. Tai atnaujinti irgi nėra paprasta, nes vieniems – detalių, kitiems – dar ko nors trūks. Gali būti, kad naujo automobilio teks laukti pusmetį ar metus, ir tai bus normalu, taigi suaktyvės naudotų rinka. Aišku, bus ir atsisakančių, nes praras darbą, bankrutuos“, – dėstė jis.

Vismantas Baršys

Dirba nuotoliniu būdu

V. Baršys sakė, kad automobilių prekyba šiuo metu beveik sustojusi.

„Nuotoliniu būdu automobilį gan sunku parduoti, ypač naudotą. Vienas kitas skambutis iš pardavėjų sulaukiamas, bet atvažiuoja pasižiūrėti ir nusipirkti tie, kuriems tikrai reikia. Kurių senas automobilis jau nevažiuoja. Tokio pavasarinio judesio, kaip būdavo anksčiau rinkoje, nėra“, – sakė jis.

Asociacijos vadovas teigė, kad automobilių turgūs per karantiną irgi beveik neveikia.

„Lauko sąlygomis apžiūrą galima suorganizuoti be kontakto, tai nėra labai didelė bėda, bet tų klientų nedaug. Dabar apskritai žmonės mažai važinėja, tai ir automobilio poreikis gerokai mažesnis. Jei šeimoje visi namie, tai nelabai reikia automobilio“, – sakė jis.

Bendrovių „KIA Auto“ ir „Mototoja“ tinklapiuose nurodoma, kad klientai aptarnaujami tik nuotoliniu būdu.

„Visus užsakymus mes priimame, automobilių yra, tiesiog reikia išsirinkti. Tada elektroniniu būdu išrašome dokumentus, užsakome automobilį, atvežame ir perduodame praktiškai be kontakto“, – pasakojo D. Graževičius.

G. Jekenta pastebėjo, kad internete matomas klientų susidomėjimas.

„Viskas, kas yra internete, nėra nukritę, net šiek tiek padidėję. Tai reiškia, kad žmonės domisi. Salone fizinio srauto nėra, mes ir patys nedirbame. Dirba tik servisas.

Turėjome daug sutarčių iki karantino, tai vyksta automobilių perdavimai. Atsisakančių nėra daug, galbūt tik nuomos įmonės, kurios aptarnauja žmones oro uoste, turistus, atsiėmimus atidėjo labiau neapibrėžtam laikui (liepai, rugpjūčiui). Pavieniai privatūs klientai, kurie buvo užsisakę, nori kuo greičiau atsiimti“, – pasakojo jis.

Stabdo nežinomybė

G. Jekenta dar sakė, kad jį šiuo metu neramina bankai.

„Automobilio pirkimą dažniausiai lemia nuolaida, kiek įtakos turi banko produktai, – kiek galima palankiomis sąlygomis pasiskolinti.

Iki šiol automobilis buvo tokia prekė, kuriai taikoma lizingo paslauga buvo pigi, labai lengvai pasiekiama. Šiandien kai kuriems klientams bankai sprendimus per karantiną pakeitė, o tie, kurie kreipėsi naujai, jaučia, kad vertina kitaip, nei iki šiol“, – sakė jis.

„Mototojos“ atstovas prognozavo apie 30 proc. pardavimo kritimą šiais metais.

D. Graževičius prisiminė, kad anksčiau buvo laukiama rinkos augimo, tačiau dabar jo tikrai nebus.

„Žmogus kažko nori, bet yra suvaržymas, tai jis sprendimo nepriima, nes nežino, gal neteks darbo, verslininkas galvoja, kad gal praras užsakymų. Visi susitraukę sėdi ir laukia ateities.

Vieni perka, nes kitaip negali – jiems reikia, kad galėtų vykdyti veiklą. Kiti perka dėl malonumo. Tai tie, kam reikia geresnio, prabangesnio, gali palaukti“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (432)