„Tikėjomės, kad akcija gali sudominti daug klientų, tai ši prognozė išsipildė – degalinėse susirinko tikrai daug vairuotojų, yra eilės. Tačiau tam buvome pasiruošę iš anksto, tad srautą valdyti padeda papildomi darbuotojai‟, – įsibėgėjus akcijai „Delfi‟ komentavo bendrovės „Circle K‟ atstovai.
„Mūsų komanda dabar dirba itin intensyviai – dėkojame savo darbuotojams už jų pastangas bei efektyvumą tokios didelės akcijos metu. Taip pat džiaugiamės, kad ši akcija paskatino ir kitus degalinių tinklus pasekti „Circle K“ pavyzdžiu‟, – priduria jie.
Bendrovė kol kas sako negalinti įvardyti tikslaus vairuotojų srauto – tai esą galės padaryti jau pasibaigus akcijai, kai įsivertins rezultatus.
Po 14 valandos vietomis fiksuotos kitokios kainos: Vilniuje šiame tinkle A95 markės benzino buvo galima rasti po 1,329 euro už litrą, dyzelinio kuro – už 1,489 euro, Kaune, atitinkamai, po 1,299 euro ir 1,449 euro.
„Circle K“ savo svetainėje skelbė, kad dar iki akcijos, ketvirtadienį 11 val., A95 benzinas „miles“ pigiausiai iš šio tinklo degalinių kainavo Klaipėdoje – 1,499 euro už litrą, o „milesPlus‟ – 1,588 euro. A98 „milesPlus“ kaina Klaipėdoje siekė 1,598 euro už litrą. Dyzelinas „miles‟ Utenoje kainavo 1,639 euro už litrą.
Žmonės socialiniame tinkle pateikė įvairių reakcijų į nuolaidas: „daugiau sudeginsi laukdamas eilėje, nei sutaupysi‟, „užsikėlė kainas, tada nuolaidą daro‟.
„Numes 20 centų, tada bus kaina tokia, kokia beveik visose kitose degalinėse‟, – į „Circle K‟ akciją reagavo moteris.
„Žmonėms niekad neįtiksi‟, – komentavo kita diskusijos dalyvė.
Dar vienas vairuotojas sako, kad net su 20 centų nuolaida tinklas vis tiek užsidirbo.
„Tai realiai degalinė gauna už kiekvieną litrą nuo 40-50 centų uždarbio, jeigu ne daugiau‟, – skaičiuoja vyras.
Kitas žmogus taip pat įsitikinęs, kad degalinių tinklas „nepraloš taip sužaisdamas‟, nes esą tai „eilinis marketingo triukas, pakels kainą, padarys nuolaidą, visi puls piltis, o kaina bus kaip pigesnėse degalinėse ir kažin, ar ne brangiau‟.
„Tai kokia čia akcija, jeigu „Orlene“ ir be akcijos 10 ct pigiau“, – rašė dar vienas komentatorius, tiesa, nepateikęs tokių kainų įrodymo.
Degalinių tinklas „Viada LT“ taip pat nutarė daryti nuolaidų.
„Kas čia per kainos? Stebuklų metas?‟, – stebėjosi vyras, reaguodamas į Vilniuje užfiksuotas šio tinklo kainas.
Tiek „Circle K“, tiek ir „Viada“ visų degalų rūšių kainas sumažino 20 centų iki 17 val. Skelbiama, kad 17.05 val. kainos bus grąžintos į prieš akciją buvusį lygį – iki 14 val.
„Viada‟ kainos kai kur po 14 val. buvo 1,349 euro už A95 benziną, 1,389 euro už A98 ir 1,459 euro už litrą dyzelino. Tačiau ir čia socialinio tinklo dalyviai turėjo pastabų.
„Jeigu nuo 17 val. būtų, tai dar suprasčiau. Nors tiems, kurie nedirba, ir taip gerai‟, – skundėsi viena moteris dėl parinkto akcijos laiko.
„Reiškia, gali tokias kainas pasiūlyti ir be akcijų‟, – dėl nuolaidų daro išvadą komentatoriai.
Internete vartotojai dalijasi ir kitų tinklų kainomis, pavyzdžiui, „Orlen Lietuva“ degalinėje užfiksavo, kad benzinas kainuoja 1,459 euro už litrą, Kaune „Neste‟ A95 benzinas ketvirtadienio popietę kainavo 1,459 euro už litrą, dyzelinas – 1,599 euro už litrą. „Stateta‟ Vilniuje A95 benzino litrą parduoda už 1,349 euro, dyzelino – už 1,499 euro.
Ekonomistas: akcija – klientų pritraukimas, konkurentų „dirginimas‟
Ekonomistas Marius Dubnikovas sako, kad ši akcija yra galimybė pareklamuoti save ir gali būti, kad tokia akcija – ne paskutinė.
„Tai yra konkurencijos pasekmė ir marketingo specialistai sugalvojo būtent tokį būdą atkreipti į save dėmesį ir pritraukti papildomus srautus vairuotojų, kurie norėtų prisipilti pigesnių degalų (…).
Iki šiol nebuvo įprasta, kad būtų skelbiamos valandinės akcijos su didele kainos nuolaida. Bus pratestuota, kokią vertę tai duos, ar apsimokėjo daryti, ar ne. Jeigu apsimokėjo, gali būti panašių akcijų ir ateityje. Jeigu neapsimokėjo, matysime. Bet kokiu atveju tai yra tam tikras konkurentų dirginimas, sakyčiau, iš kitos pusės – klientų prisitraukimas‟, – sako M. Dubnikovas.
Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) viceprezidentas kartu sako, kad brangesnėse degalinėse yra papildomų paslaugų, už kurias vairuotojai savotiškai sumoka per brangesnį litrą degalų.
Tad tas skirtumas nuo pigesnių degalinių ir yra galimybė padaryti tokią nuolaidą, atkreipti į save dėmesį, „padaryti PR triukšmo daugiau ir tokiu būdu pasireklamuoti‟.
„Šiandienos skirtumas tarp pigiausių ir brangiausių degalinių, tarp kurių turbūt ir yra „Circle K‟, ir yra, sakykime, siekiantis kartais 15 ir daugiau centų. Ką tai reiškia? Kad pigiausios sugeba dirbti pelningai, tačiau neduoda jokių papildomų paslaugų: atvažiavai, prisipylei degalų, susimokėjai tik grynais pinigais, ir jokių papildomų paslaugų praktiškai negausi‟, – aiškina M. Dubnikovas.
„Tai, kad į tai reaguoja ir kitos degalinės, nes ir „Viada‟ paskelbė apie panašią akciją, tai rodo, kad rinkoje konkurencija yra gyva, ir erdvės sumažinti kainą – laikinai, kelioms valandoms – tikrai yra‟, – kalbėjo jis.
Analitikas priduria, kad dar viena galimybė tokiai akcijai – nuosekliai pingančios žaliavos.
„Tai yra, naftos kainos mažėjimas ir benzino kainos kritimas paskutiniais mėnesiais – jos irgi sudaro tokią galimybę‟, – komentavo ekonomistas.