Pernai vienoje krovininio transporto įmonėje apyvarta vidutiniškai išaugo 43 proc., tačiau sąnaudos augo sparčiau, todėl pelningumas sumažėjo iki 5,7 proc. 2006 m. jis buvo beveik procentu didesnis – 6,6 proc.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius, apibendrindamas praėjusiųjų metų duomenis, tvirtina, kad įmonių apyvartos augo labiausiai dėl automobilių skaičiaus didėjimo, tačiau jų išlaidos vis didėjo dėl kuro, darbo jėgos ir draudimo paslaugų brangimo.

„Šios tendencijos ypač pastebimos šiemet ir prognozuojame, kad pelningumas smarkiai kris. Manau, nemažai įmonių bus priverstos trauktis iš rinkos", – prognozuoja jis.

Asociacijos duomenimis, Lietuvoje bendras vežėjų įmonių skaičius pernai padidėjo penktadaliu – iki 6 tūkst., o sunkvežimių skaičius pasiekė 33 tūkst. Dalis įmonių plėtėsi nepamatuodamos galimybių.

„Linavos" prezidentas nuogąstauja, kad vežėjams šiemet teks prisiminti Rusijos krizę, persiorientuoti ir ieškoti naujų rinkų.

„Tada išgyveno tik tie kas sugebėjo laiku persiorientuoti į naujas vežimų kryptis, surasti naujus užsakovus. Tada mus gelbėjo Europa. Dabar, panašu, kad gelbsti Rusija ir kitos Rytų šalys. Kai ko išmokome tada: rinkos augimas nėra amžinas, krovinių srautų kryptys kinta", – penktadienį surengtame vežėjų kongrese kalbėjo jos prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Keleiviams gresia bilietų brangimas

Anot A. Kondrusevičiaus, nors keleivių vežta maždaug 5 proc. daugiau, ypač išaugo vežėjų sąnaudos dėl brangusio kuro ir pabrangusios darbo jėgos. „Lietuvoje visuomeninis transportas išlieka populiarus. Tačiau ar jis tokiu išliks nėra aišku dėl baisiais tempais šuoliuojančių degalų kainų", – svarstė „Linavos" prezidentas.

Anot jo, didelė problema išlieka stringantys atsiskaitymai iš savivaldybių už lengvatų taikymą vežant keleivius.

„Yra nemažai savivaldybių, kurios nevykdo įstatymo ir nevisiškai kompensuoja vežėjams patirtas išlaidas. Jeigu savivaldybės visiškai nekompensuos šių vežėjų nuostolių, keleivinio transporto įmonių padėtis dar pablogės, todėl neišvengiamai reikės didinti keleivių vežimo tarifus. Tai savo ruožtu dar labiau skatins infliacijos didėjimą šalyje", – pabrėžė „Linavos" prezidentas.

„Linava" vienija 1 145 įmones, kurios turi apie 3 000 autobusų ir virš 20 tūkst. tarptautinių krovinių pervežimams skirtų transporto priemonių.

Pernai pervežta 62 mln. tonų krovinių, tai yra 11 proc. daugiau negu 2006 metais.

Pagal indėlį į šalies BVP transportas yra trečias sektorius. Jo eksportas viršija importą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją