Vilkaviškio rajono meras Algirdas Bagušinskas Generalinės prokuratūros prašė išsiaiškinti, ar susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, priimdamas vienašališkus sprendimus dėl valstybės sieną kertančio transporto eismo pertvarkos Kybartuose, neviršijo savo įgaliojimų, ir prašė ginti viešąjį interesą. Mat nuo 2009 metų lapkričio 15 dienos susisiekimo ministro E.Masiulio nurodymu tiek krovininėms, tiek lengvosioms mašinoms neprivalu užsukti į Kybartų centre privačios bendrovės įrengtą bei eksploatuojamą automobilių stovėjimo aikštelę ir joje laukti, kol galės įvažiuoti į muitinio tikrinimo zoną.

Už tai, kad užsuktų į aikštelę, ją prižiūrinčiai bendrovei vairuotojai privalėjo susimokėti. Lengvųjų - po 8, krovininių - po 43 litus, neatsižvelgiant į tai, ar yra per sieną vykstančių automobilių eilės, ar ne.

Pasigedo naujų dokumentų

A.Bagušinsko nuomone, dėl susisiekimo ministro E.Masiulio vienašališko sprendimo Kybartuose išaugo tikimybė, kad krovininio transporto virtinės vėl pradės rikiuotis miesto gatvėse. Taip jau buvo iki 2002 metų, kol pradėjo veikti konkursą laimėjusios privačios bendrovės aikštelė. Iki to laiko visos norinčios kirsti valstybės sieną mašinos rikiuodavosi gatvėse, taip ne tik apsunkindamos eismą, bet ir sudarydamos daugybę nepatogumų vietos gyventojams.

Po pusdienį ir daugiau priversti lūkuriuoti krovininių bei lengvųjų automobilių vairuotojai dažnai nusiaubdavo gyventojų daržus ir sodus, o neradę viešųjų tualetų, gamtinius reikalus atlikinėdavo daugiabučių laiptinėse, tarpuvartėse ir pakrūmėse.

Rajono meras aiškino, kad prieš atšaukiant aikštelės veiklos ir transporto judėjimo pasienyje aprašo galiojimą turėjo būti patvirtinti nauji dokumentai. Tačiau to nepadaryta.

Nerado teisinio pagrindo

Generalinės prokuratūros Civilinių bylų skyriaus prokurorai, ištyrę A.Bagušinsko prašymą, nusprendė, kad kreiptis į teismą ginant viešąjį interesą nėra teisinio pagrindo. Esą ne tik susisiekimo ministras tą tvarką pakeitė, bet ir Finansų ministerijai bei kitoms valstybės institucijoms atšaukus savo pavaldinių parašus po senąją eismo tvarką pasienyje reglamentuojančių dokumentų tekstais, šie nustojo teisinės galios.

LŽ išgirsti E.Masiulio nuomonės apie tokį prokurorų sprendimą nepavyko. Jis aiškino, esą šiuo metu atostogaujantis užsienyje ir apie Generalinės prokuratūros sprendimus nieko nežinantis.

Tuo metu Vilkaviškio rajono meras A.Bagušinskas vos ne džiūgavo - esą prokurorai padėjo galutinį tašką dėl savivaldybės nesutarimų su Susisiekimo ministerija. Norėdamas juos galutinai užglaistyti, meras pasirengęs ministerijai siūlyti, kad ši įkurtų panašias automobilių stovėjimo aikšteles, kokią Kybartuose turi privati bendrovė. Tam reikalingi trys valstybei priklausantys žemės sklypai yra toje pačioje J.Basanavičiaus gatvėje.

Taškas nepadėtas

A.Bagušinskas aiškino neabejojantis, kad Kybartuose steigiant automobilių stovėjimo aikštelę įstatymai nebuvo pažeisti. Mat dar 2003 metais visas procedūras tikrino apylinkės prokuratūra, du kartus - Vyriausybės atstovo Marijampolės apskrityje tarnyba. Ir nė karto jokių pažeidimų nerado.

Tačiau taškas dėl šios aikštelės toli gražu nepadėtas. Generalinė prokuratūra vis dar narplioja painią istoriją ir aiškinasi, ar 2001 metais išnuomojant tuometę Kybartų asfaltbetonio bazę privačiai bendrovei nebuvo prasilenkta su įstatymais. Prokuratūros, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Valstybės kontrolės ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos pagalbos paprašė būtent E.Masiulis. Įtarimų jam sukėlė Vilkaviškio rajono savivaldybės veiksmai išnuomojant dabar nugriautas negyvenamas patalpas ir valstybinį žemės sklypą, aikštelę valdančiai įmonei neleistinai sumažinant nuomos mokestį, investicijų užskaitas vietoj nuomos mokesčio.