„Ši byla jau seniai turėjo būti pabaigta, nuo 2008 metų ji tęsiasi, tai šitai Vyriausybei tikrai nebuvo nei laiko, nei galimybių šitą bylą spręsti, visa medžiaga, visi tyrimai buvo seniai atlikti iki Vyriausybės paskyrimo“, - žurnalistams trečiadienį po Vyriausybės posėdžio sakė R. Masiulis.
Paklaustas, ar Komisijos sprendimas galėjo būti kitoks, jei Lietuva būtų išskaidžiusi „Lietuvos geležinkelių“ veiklą į infrastruktūros ir krovinių vežimo, ministras atsakė, kad neverta diskutuoti apie tai „kas būtų, jeigu būtų“.
„Šios bylos kontekste mes nesvarstėme, kad įmonė galėtų būti skaldoma į dalis, nes Europoje yra daugybė įmonių, kurios veikia tokiu principu“, - sakė R. Masiulis.
Baudą jis pavadino buvusios geležinkelių vadovybės „neišmintingos ir agresyvios politikos“ pasekme.
Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis prieš dvi dienas sakė, kad 2008 metais priimtas sprendimas dėl avarinės būklės uždaryti Rengės ruožą buvo logiškas ir objektyvus, mat yra dar dvi geležinkelio jungtys iš Lietuvos į Latviją. Anot jo, geležinkelio ruožo atstatymas yra „yra tolesnės diskusijos klausimas“.
Tarsis su komisare
Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis trečiadienį Žinių radijui teigė, kad pavasarį „jau žinojome, kad gali būti šita bauda paskirta“. Perklaustas, ar apie baudą buvo žinoma nuo pavasario, R. Masiulis nuo tiesaus atsakymo susilaikė.
„Matote, nenoriu dabar spekuliuoti, ar diskutuoti detaliai, kas galėjo būti skiriama, ar kaip galėjo būti skiriama, nes klausimas nemaža dalimi yra teisinis, tai bet kurie mano svarstymai gali būti panaudoti prieš mūsų valstybės interesus, todėl noriu tuos du mėnesius panaudoti susikaupimui, situacijos analizei“, - teigė jis.
R. Masiulis taip pat neatskleidžia, ar dėl baudos bus bylinėjamasi Europos Sąjungos Bendrajame Teisme.
„Gautą dokumentą turime nagrinėti iš teisinės pusės, kitą savaitę atvažiuoja ir pati komisarė į Lietuvą, mes su ja kalbėsimės apie bylą, ir spręsime, kaip toliau elgtis, turime du mėnesius, tad nenorėčiau skubėti“, - tikino ministras.
Europos Komisija pirmadienį „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė beveik 28 mln. eurų baudą už tai, kad įmonė neteisėtai apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Lietuva taip pat įpareigota ištaisyti pažeidimą.