Nepriklausomas vertintojas „Boston Consulting Group“ įvertino, kad „Rail Baltica“ skatins Baltijos šalių integraciją į Europą, didins karinį mobilumą ir rems ilgalaikį regiono ekonomikos augimą, taip pat prisidės prie Ukrainos rekonstravimo.
„Pokariniam Ukrainos infrastruktūros atkūrimui reikalingos sunkiosios medžiagos pirmiausia bus gabenamos geležinkeliais. „Rail Baltica“ įtraukimas į dar vieną TEN-T koridorių, besitęsiantį iki Ukrainos, sustiprins susisiekimą, visų dalyvaujančių šalių eksporto galimybes, integraciją ir saugumą“, – pranešime cituojamas LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Savo ruožtu Ukrainos geležinkelių valdybos pirmininkas Yevhenas Liashchenko pažymėjo, kad „Solidarumo koridoriai“ leido stabilizuoti Ukrainos eksportą, kai Rusijos pajėgos blokavo Ukrainos uostus.
„Strateginis prioritetas – Ukrainos geležinkelių infrastruktūros integravimas į TEN-T koridorius, sujungiant mūsų tinklą su „Rail Baltica“, kuri yra Baltijos, Juodosios ir Egėjo jūrų koridoriaus dalis. Tai leis Ukrainai ateityje atverti naujus geležinkelio maršrutus į ES jūrų uostus“, – akcentavo Y. Liashchenko.
Primenama, kad 2022 metų gegužės mėnesį TEN-T Komisija išplėtė transporto koridorius, įtraukdama į juos Ukrainą ir Moldovą, bet neįtraukdama Rusijos ir Baltarusijos.