Agentūra išplatino patikslinimą, jog pateiktas naujas standartas yra tik rekomendacinio pobūdžio ir atspindi „optimalų“, o ne „maksimalų“ rankinio bagažo dydį. Be to, kaip ir iki šiol, kiekviena aviakompanija yra laisva nustatyti savo ribas rankinio bagažo išmatavimams.
R. Širvinskas taip pat atkreipia dėmesį, kad daugiausia skrydžių iš Lietuvos rengiančios „Ryanair“ ir „Wizzair“ kompanijos nėra IATA asociacijos narės, tačiau netgi IATA priklausančios SAS ar „Lufthansa“ bendrovės iki šiol turėjo nustačiusios didesnį leidžiamą rankinio bagažo dydį, nei rekomenduoja IATA.
„Vargu ar tos oro bendrovės, kurios iki šiol taikė pakankamai lanksčią bagažo politiką, pradės įvedinėti griežtus apribojimus. Todėl kol kas nematau jokio tikslo vartotojui rinktis mažesnius lagaminus. Apskritai, jeigu šiuo metu renkatės naują rankinį bagažą, siūlyčiau žiūrėti konkrečių Jums aktualių oro bendrovių dabartinius reikalavimus. Daugelis jų leidžia įsinešti 55 cm aukščio ir 40 cm pločio lagaminus, o labiau varijuoja maksimalus gylis – tarp 20-25 cm. Pavyzdžiui, Lietuvoje populiariausia „Ryanair“ aviakompanija leidžia į saloną įsinešti 20 cm gylio lagaminą“, – pridūrė „Makalius.lt“ vadovas.
Pasak pranešimo, IATA savo rekomendacijose pasiūlė 5 cm sumažinti rankinio bagažo dabartinį standartinį plotį. Asociacijos teigimu, jeigu visi keleiviai, lipdami į 120 ir daugiau sėdimų vietų turinčius lainerius turėtų siauresnius lagaminus, šie visi tilptų į orlaivyje esančias daiktų dėtuves. Tai, pasak asociacijos atstovų, būtų patogu keliaujantiems ir taip pat padėtų paspartinti keleivių įlaipinimą bei išlaipinimą.
„Vis tik keliaujantiems nereikėtų nerimauti – jeigu keliaujate su lagaminu, kuris tiko anksčiau, jis bus tinkamas ir toliau, tik išliks ta pati rizika, kad esant pilnam lėktuvui, lagaminui gali pritrūkti vietos viršutinėje dėtuvėje“, - aiškino IATA vyresnysis viceprezidentas Thomas Windmuller.
IATA teigimu, 9 aviakompanijos – Brazilijos „Azul“, Vokietijos „Lufthansa“, „Emirates“, „Avianca“, „Qatar Airways“, „Cathay Pacific Airways“, „China Eastern“, „China Southern“ ir „Caribbean Airlines“ – svarsto galimybes suteikti tam tikrą prioritetą keliaujantiems su siauresniais lagaminais, nors jokių konkrečių sprendimų dar nėra.