Kaip pranešė Kauno miesto savivaldybė, regėjimo negalią turintys žmonės dabar dar drąsiau galės keliauti viešuoju transportu ir plėsti savo integracijos galimybes.
Programėlė pirmiausia yra skirta regėjimo negalią turintiems žmonėms, tad ji buvo testuojama kartu su Kauno aklųjų ir silpnaregių centro atstovais. Ji buvo tobulinama ir vystoma, atsižvelgiant į šių žmonių poreikius, pageidavimus ir pastabas. Silpnaregių ir aklųjų bendruomenė Kaune vienija daugiau nei 700 miestiečių. Dar daugiau jų yra nepriklausančių Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungai.
„Dienos metu stotelėje dar galiu įžiūrėti atvykstančio autobuso numerį, bet prieblandoje jau ieškau kitų žmonių pagalbos. Dabar ši programėlė - pirmas mano pagalbininkas keliaujant mieste. Stotelėje ji pasako, koks autobusas ar troleibusas atvažiuos ir už kiek laiko. Juk aklas žmogus ne taip kaip regintis - negali stovėti ir naršyti telefone. Jis turi ruoštis iš anksto, o atvažiuojantį autobusą dažniausiai gali nuspėti tik pagal garsą. Todėl programėlės perspėjimas garsu, jog transportas atvyks už minutės, dviejų ar penkių, yra labai naudingas“, - programėlės privalumus vardija ją testavęs Kauno aklųjų ir silpnaregių bendrijos narys Saulius Kavaliauskas. Pasak jo, dabar jis patogiau planuoja savo keliones ir labiau pasitiki savo galimybėmis.
Prieš porą metų akliesiems ir silpnaregiams keleiviams sukurta mobilioji programėlė „KVT balsas“, realiu laiku teikianti garsinę informaciją apie atvykstantį į stotelę viešąjį transportą, dabar labiau išplėsta ir patobulinta, padidinant jos funkcionalumą ir pritaikant gerokai platesniems keleivių poreikiams. Programėlei padedant, „kalbančiose“ viešojo transporto stotelėse galima sužinoti ne tik tuo metu atvykstančio, bet ir kelių artimiausių autobusų ir troleibusų maršrutus, jų atvykimo į stotelę laiką bei važiavimo kryptį. Galima sakyti, kad stotelėse esančios švieslentės, kurios rodo transporto atvykimo laiką, dabar perkeltos ir į išmanųjį telefoną.
Šiuo inovatyviu sprendimu gali naudotis visi keleiviai. Informacija telefone pateikiama ir garsu, ir gerokai didesniu, silpnaregiams lengviau įžiūrimu šriftu. Programėlės naudotojai gali pasirinkti ir kitą kalbą, todėl ji tikrai pasitarnaus miesto svečiams ar Kaune gyvenantiems užsieniečiams.
Į išmanųjį telefoną tereikia atsisiųsti nemokamą programėlę „Transporto balsas“, kurią galima rasti „Google Play“ parduotuvėje. Jos veikimo principas yra paprastas: visuose Kauno autobusuose ir troleibusuose įmontuotos aktyvios žymos, kurias integravus su miesto maršrutų ir tvarkaraščių planavimo programa PIKAS, pateikiama informacija apie realų transporto judėjimą. Išmaniaisiais telefonais taip pat galima tvarkaraščiuose nuskaityti QR kodą ir telefono ekrane išvysti artimiausiu laiku atvyksiančius autobusus ir troleibusus bei jų atvykimo į stotelę laiką.
Plečiamos ir programėlės naudojimo ribos: netrukus ja pradės naudotis šiauliečiai, nes UAB „Kauno autobusai“ mobiliąja programėle dalinasi su Šiaulių miesto keleivių vežimo įmone „Busturas“. Todėl keičiamas programėlės pavadinimas: tai jau nebe „KVT (Kauno viešojo transporto) balsas“, o „Transporto balsas“.
„Turintiems regėjimo negalią keleiviams sudėtinga pamatyti, koks transportas atvyksta. Ieškodami, kaip išspręsti šią problemą, kartu su šios bendruomenės atstovais ieškojome patogiausio varianto. Taip buvo sukurta programinė bei techninė įranga, leidžiant identifikuoti atvykstantį autobusą ar troleibusą ir pateikti informaciją apie jį į telefoną. Dabar sistemos galimybės gerokai išplėstos, nes specialios žymos, fiksuojančios autobusų ir troleibusų atvykimą, yra įmontuotos į šimtą Kauno viešojo transporto stotelių, todėl ne tik regėjimo negalią turintiems, bet ir visiems keleiviams dar patogiau planuoti savo laiką važiuojant viešuoju transportu“, - sako idėjos autorius, „Kauno autobusų“ Informacinių technologijų skyriaus vadovas Paulius Lengvenis.
Pasak miesto savivaldybės įsteigtos bendrovės „Kauno autobusai“ atstovų, šiuo metu Kaune kursuoja neįgaliųjų poreikiams pritaikyti 57 žemagrindžiai troleibusai ir per 200 žemagrindžių autobusų. Iki kitų metų pabaigos atnaujinus transporto parką, visi autobusai ir troleibusai mieste bus tik žemagrindžiai.