Pareigūnus stebina dalies eismo dalyvių požiūris


Prievolė drausti paspirtukus ir riedžius atsirado dėl to, kad šios transporto priemonės dažnai patenka į įvairiausius eismo įvykius. Tiesa, kaip teigė Vilniaus kelių policijos atstovas Donatas Mankauskas, įdomu tai, kad kai kurie tokių transporto priemonių turėtojai jų net nelaiko pilnavertėmis transporto priemonėmis, dėl ko, pasak jo, dažnai ir įvyksta įvairios nelaimės.

„Kaip pavyzdys, vien praėjusiais metais Vilniaus mieste buvo sužeisti 39 paspirtukininkai. Šiuo metu, kaip žinome, nuo sausio 1-os atsirado ir kelių eismo taisyklių pakeitimai. Elektrinės mikrojudumo priemonės, kurioms ir yra priskiriami elektriniai paspirtukai, yra atskirtos nuo dviračių. Tai – visai kita traktuotė.

Vėlgi, padidintas amžiaus cenzas, padidintas saugos reikalavimų paketas, tačiau tam tikrų eismo dalyvių prioritetai stebina“, – teigė D. Mankauskas.

Kaip teigė Vilniaus kelių policijos atstovas, dalis žmonių vis dar mąsto taip, kad įvairūs saugumo reikalavimai keliami tik tam, kad tai yra reikalinga policijai.

„Tikrai ne. Visų pirma, visi saugumo reikalavimai keliami tam, kad paspirtukininkai saugotų savo gyvybę ir sveikatą“, – tvirtino D. Mankauskas.

Taigi, ir prievolė drausti tokias transporto priemones esą atsirado ne be reikalo.

„Nei vienas reikalavimas neatsiranda iš kažkieno fantazijos. Visa tai yra susiję. Vėlgi, tuo yra siekiama dalinai ir apdrausti, ir palengvinti dalykus patiems eismo dalyviams, ar tai liestų turtinę žalą, ar gyvybę ir sveikatą.

Kaip žinome, automobilių vairuotojai gauna išmokas už sveikatos sužalojimą. Tai, tam tikra dalimi, netgi lėmė tų eismo įvykių, kuriuose sužeisti žmonės, padidėjimą, nes dėl tam tikrų mikro traumų žmonės anksčiau nesikreipdavo į policiją ir nebuvo tai laikoma eismo įvykiu, kuriame susižalojo žmogus, kadangi pats žmogus nedeklaruodavo sužalojimo.

Atsiradus sveikatos išmokoms, žmonės kreipiasi, naudojasi proga, taigi – tai palengvina tiek žmonėms, tiek patiems eismo dalyviams“, – teigė D. Mankauskas.

Draudimo galimybe gyventojai naudojasi išties vangiai


„Lietuvos draudimo“ atliktas tyrimas rodo, kad savo paspirtukus jau apsidraudė arba tą daryti planuoja vos 4 iš 10 gyventojų, taigi, kaip pastebėjo „Lietuvos draudimo“ atstovas Saulius Abraškevičius, čia galimybe žmonės naudojasi dar gana vangiai.

„Čia reikėtų pabrėžti kelis dalykus. Tai yra naujovė ir dalis žmonių, tikriausiai, dar yra neįsigilinę, galbūt negirdėjo, nežino. Kita vertus, visuomenės dalis, kuriai tai yra aktualu, nėra didelė. Mūsų tyrimas parodė, kad iš apklaustų žmonių, gyventojų nuomonės tyrime tik 18 procentų žmonių turi tas transporto priemones, tai reiškia elektrinius paspirtukus, riedžius, elektrinius dviračius, vejos traktoriukus, kuriuos privaloma tvarka nuo sausio 1-os reikia drausti“, – teigė S. Abraškevičius.

Be to, pašnekovas atkreipė dėmesį ir į sezoniškumą.

„Jeigu mes kalbame apie pirmąjį ketvirtį, kada buvo gana vangu rinkoje ir žmonės nelabai sudarinėjo sutartis – vis dėlto, tai buvo žiema ir ankstyvas pavasaris. Tarkime, su paspirtuku ar su vejos traktoriuku žiemą jūs ne daug ką nuveiksite, tikriausiai, tad ir tas draudimas nebuvo toks aktualus. Šylant orui, ypač, atėjus vasarai, tikimės, kad žmonės tikrai suskubs draustis“, – teigė jis.

Kaip bebūtų, anot S. Abrašausko, pastebima, kad draudimo svarba šioje srityje dar yra suprantama kaip menka.

„Per pirmąjį ketvirtį „Lietuvos draudime“ mes sudarėme apie 120 draudimo polisų. Tai yra tikrai nedidelė dalis“, – teigė pašnekovas.

Elektriniai paspirtukai

Vis dėlto, S. Abrašausko teigimu, vertėtų pabrėžti, kad šių transporto priemonių turėtojai eisme tikrai ne visada elgiasi atsakingai.

„Ir viršija greitį, ir nesaugiai važiuoja, ir po kelis ant vieno paspirtuko. Kai nutinka traumos – jos, patikėkite, tikrai būna labai sunkios ir sudėtingos“, – teigė „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Visą reportažą rasite LNK portale: