Savivaldybė skelbia, kad darbų metu praėjimas ja bus visiškai uždarytas mažiausiai iki Kalėdų.
„Vilniaus gatvės atnaujinimas – ilgai lauktas ir neišvengiamas darbas, kurį privalome atlikti kaip įmanoma greičiau. Tai miesto garbės reikalas – turėti tvarkingą ir jaukią pagrindinę senamiesčio erdvę“, – savivaldybės pranešime sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
„Žinau, kiek darbų šiuo metu vyksta Kaune ir kaip erzina vis nesibaigiančios statybos – tokia yra keletą dešimtmečių netvarkyto miesto kaina. Turime padaryti tai čia ir dabar, kad po to ilgai nebereikėtų prie šių darbų grįžti. Prašau visų dar kantrybės – jau kitąmet galėsime mėgautis dar labiau atsinaujinusiu, gražesniu miestu“, – teigė jis.
Požeminių komunikacijų darbus planuojama baigti iki Kalėdų, o visą projektą įgyvendinti – mažiau nei per metus. Kol statybvietėje nebus galimybių užtikrinti saugių pėsčiųjų praėjimų, miestiečiai raginami rinktis alternatyvius maršrutus: tarp Rotušės aikštės ir Birštono gatvės keliauti Muitinės ir Kurpių gatvėmis.
Vos atsiradus galimybei, tam tikrose vietose išimtinai vietos gyventojai galės kirsti ir Vilniaus gatvę.
Drauge su gatvės dangų ir mažosios architektūros atnaujinimu bus įgyvendintas atskiras „Kauno vandenų“ požeminių komunikacijų rekonstravimo ir statybos projektas: perklojami vandentiekio, statomi nauji buitinių nuotekų ir rekonstruojami lietaus nuotekų tinklai. Lygiagrečiai komunikacijas tvarkys ir statybvietėje darbuosis bendrovės „Kauno energija“, ESO bei „Kauno gatvių apšvietimas“.
Pirmadienį pradedama tvarkyti Vilniaus gatvės atkarpa nuo Kauno rotušės iki pat požeminės perėjos. Rugpjūčio 2 dieną darbai prasidės ir likusioje jos dalyje anapus Birštono gatvės – nuo požeminės perėjos iki Laisvės alėjos. Žemės judinimo ir komunikacijų darbus stebės archeologai.
„Naujus kelionių maršrutus turės planuotis ir automobilių vairuotojai. Važiuoti dviračiais ar elektriniais paspirtukais bus patogiausia Karaliaus Mindaugo prospektu. Paleisti tranzitinį pėsčiųjų eismą Vilniaus gatve planuojama iki Kalėdų, vos tik finišuos požeminių komunikacijų darbai. Suprantame vietos verslininkus ir jų norą turėti praėjimą, tačiau gatvė nėra tokia plati kaip Laisvės alėja, o per požeminius darbus tranšėjų gylis čia sieks iki 4 metrų gylio“, – aiškino Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Pasak jo, siekiama, kad Vilniaus gatvės uždarymas truktų kuo trumpiau. Laikantis plano, kapitalinį remontą numatyta baigti iki kitų metų vasaros.
Anot savivaldybės, jei Vilniaus gatvėje būtų paliktas bent minimalus takas pėstiesiems praeiti, darbai truktų mažiausiai dukart ilgiau, o tai reikštų papildomai paaukotą ir kitų metų vasaros sezoną, todėl tokio varianto iškart atsisakyta.
Vilniaus gatvėje įsikūrę verslininkai klausimus ir prašymus dėl nuostolių sumažinimo kviečiami teikti Kauno miesto savivaldybės administracijai.
Pasak savivaldybės, 830 metrų ilgio Vilniaus gatvė bus sutvarkyta iš pagrindų, kad ateityje ilgus dešimtmečius čia nebereikėtų atlikti jokių kasinėjimo darbų. Įrengus bei atnaujinus visas reikiamas komunikacijas po žeme, į savo vietas bus grąžinti nulyginti esami grindinio akmenys. Šalia kelio pakloti tamsaus akmens šaligatviai praeivių patogumui pakils vos per keletą centimetrų.
„Po kapitalinio remonto šia susisiekimo arterija bus patogu naudotis turintiesiems judėjimo ir regos negalią bei mamoms su vežimėliais. Tokia vieta turi būti patogi ir prieinama kiekvienam kauniečiui ar miesto svečiui“, – sakė A. Pakalniškis.
Vilniaus gatvėje planuojama atnaujinti šviestuvus, suoliukus ir kitus mažosios architektūros elementus.