Penktadienį Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ir AB „Kauno tiltai“ pasirašė rangos sutartį, pagal kurią Kauno rajone esantys intensyvaus eismo „Via Baltica“ kelio ruožai (17,34 - 23,40 km (dešinėje pusėje) ir 21,84 - 23,40 km (kairėje pusėje)) bus rekonstruoti iki automagistralės kategorijos reikalavimų.
Pasak LAKD pranešimo, atlikus sutartyje numatytus darbus, gerokai pagerės eismo sąlygos vietiniam ir tarptautiniam transportui, bus užtikrintos saugesnės eismo sąlygos kelyje – sumažės eismo įvykių skaičius.
Rangovai per 9 mėnesius įsipareigojo rekonstruoti vieno lygio sankryžas, pastatyti pėsčiųjų viadukus Stanaičiuose (18,34 km) ir Juragiuose (20,85 km), viaduką virš geležinkelio Mauručiuose (22,70 km) ir tunelinį viaduką (23,10 km), įrengti triukšmą slopinančias sienutes, apšvietimą Stanaičių ir Juragių gyvenvietėse, jungiamuosius kelius, pėsčiųjų ir dviratininkų taką, rekonstruoti inžinerinius tinklus.
Pasak pranešimo, atviram konkursui pateikti pasiūlymai buvo vertinami pagal ekonominį naudingumą, kurio vienas iš kriterijų buvo darbų atlikimo terminas.
AB „Kauno tiltai“ pasiūlė 9 mėn. darbų atlikimo terminą vietoj numatyto maksimalaus 24 mėn. termino. Priimta sutarties suma – 38,5 mln. eurų. Darbus numatoma finansuoti Europos Sąjungos 2014 - 2020 m. periodo paramos ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.
„Via Baltica“ Lietuvoje yra viena intensyviausio eismo tarptautinių magistralių ir kartu viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, kurioje sukoncentruota didžiausia dalis krovininio transporto priemonių, kurių srautai kasmet auga. Dėl skaudžių avarijų gyventojai šį kelią yra praminę „mirties keliu“.