Planuojama, jog šiemet Klaipėdos uoste bus perkrauta 38 mln. tonų krovinių. Pernai krova siekė 38,4 mln. tonų ir buvo didžiausia Klaipėdos uosto istorijoje.
„Planuodami krovos apimtis, teiraujamės uosto krovos kompanijų, kokią viziją jos turi ir mato. Tačiau daugiametė praktika rodo, kad šalia optimizmo yra ir daug reiškinių, kurie toms kompanijoms gal ne visada žinomi. Geopolitika jau paveikė Klaipėdos uosto krovos apimtis ir veikia iki šiol. Pas mus nebekraunami šaldyti maisto produktai, nebeturime tranzitinių maisto produktų. Nežinia, kaip ši sritis vystysis ateityje“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Jo žodžiais, krovos apimtis bus itin sudėtinga išsaugoti, nes labai stiprėja konkurencija. „Estijos uostai jau prarado didžiąją dalį krovinių, jie „nuėjo“ į Suomijos įlankoje esančių Rusijos uostų dispoziciją. Tai rodo, kad dėl kiekvieno krovinio bus kovojama. Iš kolegų Latvijoje girdime, kad jų uostuose terminaluose mažinamos paslaugų kainos. Taigi, konkurencija didės, o tada krovos augimo tendencijos yra labai ribotos“, – aiškino A. Vaitkus.
Jo nuomone, lemiamas faktorius bus tai, kaip vystysis ekonomika. „Pagrindinis mūsų krovinių srautas yra Rytai – Vakarai, todėl labai svarbu, kaip vystysis ekonomika Baltarusijoje, šiaurinėje Ukrainos dalyje, Rusijoje, Kazachstane. Nuo to priklausys ir mūsų krova. Daug lems ir tai, kaip toliau vystysis Indijos rinka, kuri pernai buvo sparčiausiai besivystanti rinka, lenkianti net Kiniją ir JAV. Žodžiu, labai daug sudėtinių dalių rodo, kad šie metai bus nelengvi“, – optimizmu netryško A. Vaitkus.
2015 metais Klaipėdos uoste fiksuotas krovos rekordas. Per metus perkrauta 38,44 mln. tonų krovinių, kai planas buvo 36,4 mln. tonų. Augimą labiausiai lėmė perkrauti naftos produktai, birios trąšos bei grūdai.
Palyginti su 2014 metais, Klaipėdos uoste pernai perkrauta 2 mln. tonų daugiau.
Rekordinė uosto krova lėmė, kad į valstybės biudžetą visos su uosto veikla susijusios įmonės bendrai perves 684 mln. eurų įvairių mokesčių pavidalu.