Siūlo net palydėti į parduotuvę ar grožio saloną
Maskvietę Mariną Šaldunovą būtų galima nubausti už žiaurią stipriosios lyties diskriminaciją – moteris, jos mama Jelena Švec ir dar būrys bendrovės „Rožinis taksi“ vairuotojų nė už ką neleidžia vyrams sėsti į savo automobilius. Anot kompanijos direktorės Olgos Fominos, vyrai ignoruojami dėl nepagarbaus ir agresyvaus elgesio. Mintis įkurti tokią bendrovę gimė pradėjus galvoti apie moterų – tiek taksi vairuotojų, tiek keleivių – saugumą.
„Kiekvienai moteriai reikalinga šventė – kiekvieną dieną, tegul ir nedidelė, tačiau stilinga ir skoninga. Galima suderinti malonumą su nauda – būtiną kelionę su draugiška, neįkyria, delikačia vairuotoja švarioje bei originalioje mašinoje“, - rašoma „Rožinio taksi“ interneto svetainėje.
Tiesa, nors vyrams sėsti į rožinius taksi automobilius neleidžiama, jie gali užsakyti mašiną ir padaryti siurprizą savo draugei ar žmonai. Ryškiaspalvės mašinos, anot bendrovės vadovų, gali tapti ir puikia transporto priemone per vestuves jauniesiems bei jų palydai.
Internete skelbiama, kad kiekviename automobilyje yra specialios kėdutės vaikams. Itin užimtoms mamoms siūloma paslauga – nugabenti jų atžalas į reikiamą vietą. Vairuotojos, bijančios ironiško mechanikų žvilgsnio įprastuose servisuose, šioje bendrovėje gali susiremontuoti savo mašiną.
Jei norite ekskursijos po parduotuves, bet trūksta kompanijos, - ne bėda, „Rožinio taksi“ vairuotoja gali ir padėti išsirinkti naują drabužį, ir nuvežti į grožio saloną.
Vienintelis vyrų vairuotojų privalumas – geresnė orientacija
Pasak O. Fominos, kompanijos klientės yra pačios įvairiausios – nuo išsipusčiusių ponių ir verslininkių iki namų šeimininkių su vaikais.
Kelionė rožiniu automobiliu kainuoja apie 500 rublių (50 litų) – kiek ir paprastu taksi. Tačiau, kaip tvirtina Rusijoje leidžiamas žurnalas „Newsweek“, daugumai klienčių tai yra daugiau nei transportas.
Beje, į Maskvą ši naujovė atkeliavo iš atokesnių miestų – moteriškų taksi bendrovės jau seniau veikia Novosibirske, Jekaterinburge, Volgograde, Archangelske, Tatarstano sostinėje Kazanėje. Maskvoje „Rožinis taksi“ atsirado prieš metus. Iš pradžių tai buvo lyg moteriškai užgaida – vairavo vos trys dailiosios lyties atstovės.
Dar vienos moteriškų taksi bendrovės „Ladies Red Taxi“ atstovai savaip paaiškina, kodėl mašinoms parinko raudoną spalvą: tokie automobiliai esą rečiausiai pakliūna į avarijas.
Šios srities pionierėmis Rusijoje tapo Krasnojarsko gyventojos. Anot bendrovės „Moterų taksi“ vykdomosios direktorės Olgos Višniakovos, iš pradžių norėta padėti dailiosios lyties atstovėms, kurios bijo vakarais sėsti į vyrų vairuojamas mašinas. Dabar šioje kompanijoje – maždaug 100 vairuotojų, kurių amžius – 30-45 metai. Kas mėnesį bendrovė sulaukia apie 1 tūkst. užsakymų.
Klientės juokais tokius taksi vadina „ekologiškai švariais nuo vyrų“. Čia – viskas išskirtinai moteriška: po miestą važinėjančios rožinės mašinos (ši spalva, anot bendrovės vadovų, slopina agresiją) pilnos žurnalų, minkštų žaisliukų, servetėlių ir netgi vėduoklių – visko, ko gali prireikti klientėms. Daiktinėje būna ir naujų pėdkelnių.
Tiesa, taksistės neslepia ir vieno trūkumo: „Vyrai geriau orientuojasi žemėlapyje. Būta atvejų, kai ir vairuotoja, ir klientė nesugebėjo susivokti, kur yra. Į ginčą įsitraukė dispečerė ir mes ilgai spėliojome, kur patekome ir kaip iš ten ištrūkti“.
Siekiant išvengti „geografinio kretinizmo“, Maskvoje rožiniai taksi aprūpinti navigacijos sistema. O jei vis dėlto tenka pasiklysti, klientės esą nepyksta – viršų paima moteriškas solidarumas.
Spalvingi taksi – geriausia verslo idėja
Rožinių taksi galima pamatyti daugybėje kitų pasaulio vietų: Artimuosiuose Rytuose, kur vairuotojos klienčių penktadienio vakarais tyko prie mečečių, Belgrade, Vokietijoje, Londone, Mumbajuje.
Šiame Indijos mieste veikianti bendrovė „Forsche“ tik dailiosios lyties atstoves pradėjo vežioti šį pavasarį. Jos mašinos taip pat pritaikytos patiems įvairiausiems moterų poreikiams. Automobiliai aprūpinti veidrodėliais, kosmetika ir žurnalais.
Iš 200 vairuotojų, pretendavusių sėsti už šios kompanijos mašinų vairų, buvo atrinkta vos 18. Visos jos – vyresnės nei 40 metų, puikiai išsilavinusios, kalba angliškai.
Kitų didmiesčių pavyzdžiu nusprendė pasekti ir Meksikas, kuriame taksi kol kas vairuoja vos šimtas moterų. Šiame megapolyje vien pernai buvo užfiksuota apie 500 atvejų, kai klientes apiplėšė ir išprievartavo taksistai. Planuojama, kad iš pradžių senjoroms ir senjoritoms skirti taksi važinės rajonuose, kur įsikūrę daug „moteriškų“ gamyklų, pavyzdžiui, siuvimo fabrikų, viešbučių ir kontorų.
Tuo tarpu Londono rožinių taksi kompanija „Pink Ladies“ yra trijų garsenybių kūdikis. Bendrovę prieš keletą metų įkūrė buvusi „Atomic Kiiten“ vokalistė Kerry Kantona ir verslininkės Tina Dutton bei Andrea Winders.
Ryškiaspalvės mašinos Didžiosios Britanijos sostinėje, kurios vienu iš simbolių yra tapęs juodas „kebas“, turėjo būti nemaža revoliucija. Abi verslininkės, pačios turinčios paaugles dukras ir bijančios dėl jų saugumo, buvo apdovanotos specialia premija už geriausią 2005 metų verslo idėją.
Širdelėmis išpuoštus rožinius automobilius vairuoja tik moterys, apsirengusios tokios pačios spalvos drabužiais. Jų klientės – išskirtinai dailiosios lyties atstovės.