Tačiau, kaip vėliau įsitikinta, pramoginis pasiplaukiojimas laivu nesuvilioja tiek kauniečių bei svečių, kurie, tikėtasi, šeimomis, būriais rinksis tokias pramogas (kaip „prie Smetonos būdavo“), tad šiam sezonui jau tenka keisti bilietų kainas.
„Keliaujančiųjų srautai, kurie didžiąja dalimi priklauso nuo oro sąlygų, neužtikrina įstaigos gaunamų pajamų (iš bilietų pardavimo) už minėtos paslaugos teikimą, kas įtakoja įstaigos įsipareigojimų vykdymą VĮ Vidaus vandens kelių direkcijai“, – taip Kauno miesto tarybos nariams, kuriems pateiktas sprendimo projektas, paaiškino jo rengėjas – savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Anot jo, tokio sprendimo reikia, kad būtų užtikrintas paslaugos teikimo tęstinumas. Tuo pačiu – ir užsibrėžus „tenkinti viešuosius interesus, skatinant darnų judumą, siekiant mažinti neigiamą transporto priemonių poveikį aplinkai ir jų koncentraciją Kauno mieste“.
O kadangi pagal įstaigos „Parkavimas Kaune“ nuostatus, jai numatyta funkcija „vykdyti darnų judumą skatinančių priemonių įrengimą, priežiūrą ir eksploatavimą“, tai įgyvendindama savo tikslus, ji „turi teisę vykdyti vandens transportui būdingų paslaugų veiklą“.
Tikėtis, kad „Parkavimas Kaune“, ne taip seniai greta pagrindinės veiklos – rinkliavos savivaldybei rinkimo už automobilių parkavimą gatvėje – pastaraisiais metais apsiėmęs vykdyti ir kitokias, į šios biudžetinės įstaigos pavadinimą „neįsipaišančias“ funkcijas (mokesčio iš prekiautojų rinkimas „Stoties turguje“ ar iš laivų savininkų Kauno marių prieplaukoje), „judumo“ srityje patirtus nuostolius dengs iš „parkavime“ surinktų pinigų, nerealu. Nes šios smarkiai centralizuotos įstaigos visos veiklos naudos gavėjas yra vienas – Kauno miesto savivaldybės biudžetas.
Be to, viename iš Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 str. punktų numatyta „savivaldybės tarybos išimtinė kompetencija – kainų ir tarifų už savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų, įmokų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka“.
O dar pabrėžiama, jog vienas iš darnaus judumo mieste planų koncepcijos bruožų yra gerinti teritorijų prieinamumą ir teikti aukštos kokybės susisiekimo paslaugas mieste ir priemiestyje.
Tad kelionė laivu „Žalgiris“ iš Kauno centro iki Kauno rajono kurortinių vietovių bei atgal kainuos brangiau nei pernai, jei tam pritars miesto savivaldybės taryba.
Suaugusiam keleiviui kelionės kaina būtų 8 eurai (buvo 5), pensininkui, neįgaliajam, moksleiviui ar studentui – 4 eurai (buvo 2,5). Vaikai iki 7 metų, neužimdami laive sėdimos vietos, keliaus nemokamai. Nesikeičia tik dviračio gabenimo laivu kaina – 1 euras.