„Žinoma, dabar pagrindinė problema – techninės priežiūros istorija. Juk anksčiau atvažiuodavai į bet kurį sertifikuotą centrą, ir meistras matydavo remonto istoriją, ridą ir kitą techninės priežiūros informaciją. Dabar grįžtame prie popierinių serviso knygelių. Ypač tai pajus paraleliniu importu atvežtus automobilius įsigiję asmenys, nes tokie automobiliai tiesiog neturi techninių kortelių, todėl juos remontuoti teks vadovaujantis praktinėmis žiniomis“, – pažymėjo R. Soldatovas.

Visgi ekspertas pridūrė, kad galimybių atnaujinti tokių automobilių programinę įrangą ir tinkamai atlikti techninę priežiūrą išlieka: galima naudoti virtualų privatų tinklą (angl. virtual private network – VPN) arba nugabenti automobilį į Kazachstaną ar Sakartvelą. Tiesa, antrasis variantas yra gerokai sudėtingesnis ir brangesnis.

Rugpjūčio 21 d. Vokietijos automobilių koncernas BMW apribojo Rusijoje esančių atstovybių prieigą prie oficialios programinės įrangos – centrų darbuotojai nebegalės matyti tikrosios ridos, remonto ir techninės priežiūros istorijos bei programuoti raktelių dublikatų. Apie BMW sprendimą buvo informuoti ir šios markės automobilių savininkai.

„Atvažiavau atlikti planinės techninės apžiūros, ir meistras pasakė, kad buvo užblokuota jų prieiga prie BMW internetinių sistemų, bet jis spėjo atspausdinti visą mano automobilio techninės priežiūros istoriją. Išeina, kad pereiname prie popierinių serviso knygelių. Jeigu prieš užblokavimą galėjau atvažiuoti į bet kurį Rusijoje esantį oficialių atstovų centrą ir vadybininkas pagal raktelį peržiūrėdavo ridos, paskutinio remonto ir kitą informaciją, tai dabar tokios galimybės nėra“, – portalui iz.ru sakė automobilio BMW savininkė.

Techninė automobilių priežiūra Rusijoje žengia žingsnį atgal: nutraukus priėjimą prie techninio aptarnavimo duomenų bazių tenka grįžti prie popierinių knygelių

Moters teigimu, atstovybės darbuotojas jai pareiškė, kad derėtų laukti ir oficialios BMW programėlės „ConnectedDrive“ funkcijų apribojimų. Naudojantis šia programėle, galima užvesti ir pašildyti automobilį nuotoliniu būdu, sužinoti, kiek bake liko degalų, bei gauti informacijos apie naujinius ir automobilių atšaukimus dėl defektų.

Tą pačią dieną, rugpjūčio 21 d., paaiškėjo, kad koncernas „Audi“ tapo trečia įmone, apribojusia Rusijoje esančių atstovų prieigą prie savo programinės įrangos. Viename iš automobilių „Audi“ prekybos salonų dirbantis vadybininkas, panoręs likti anonimu, „Izvestija“ pranešė, kad šios markės automobilių savininkams prieiga prie programinės įrangos buvo apribota jau prieš du mėnesius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)