Apie tai jis pranešė televizijos laidoje „Ryto panorama“. Kaip rašo rus.DELFI.lv, A. Amerikas informavo, kad dėl galimo anglies iš Rusijos tranzito nutraukimo Latvijos ekonomika per metus netektų 130-140 mln. eurų, nes kiekvienas milijonas per Rygą transportuojamos anglies tonų Latvijos ekonomikai reiškia apie 10 mln. eurų pajamų. Taigi A. Amerikas patikino dedantis viltis, kad ši informacija nepasitvirtins.
Rusija kol kas jokių detalesnių paaiškinimų dėl galimo anglies krovinių per Rygos uostą gabenimo nutraukimo nepateikia. „Kol kas informacija nėra oficiali, tačiau manau, kad tolimesnius klausimus dėl tokio sprendimo argumentacijos būtina pateikti ir „Latvijas dzelzcels“. Tikiuosi, kad ši informacija nepasitvirtins, tačiau paprastai po neoficialios informacijos seka tam tikri žingsniai“, - sakė A. Amerikas.
Geležinkeliu transportuojamos ir per Rygos uosto terminalus gabenami anglies kroviniai sudaro trečdalį bendros per Rygos uostą gabenamos krovinių masės.
Rygos meras Nilas Ušakovas taip pat pakomentavo šią informaciją.
„Pasklido nerimą kelianti žinia, kad Rusijos geležinkeliai stabdo visų krovinių tranzitą per Latviją. Niekas net nebando slėpti, kad tai – politinis sprendimas. Rygos uoste dirba apie 20 tūkst. asmenų. „Latvijas dzelzcels“ dar apie 8 tūkst. Nepamirškime jų šeimos narių. Taigi pavojus kyla mažiausiai 75 tūkst. žmonių. Latvijos mastu tai prilygsta antro pagal dydį miesto Daugpilio gyventojų skaičiui. Daugiausia, ko dabar galėtume tikėtis, - tai situacija, kai vyriausybė rimtu veidu pradės kalbėti apie jau seniai atsiradusią diversifikacijos būtinybę ir rizikų mažinimą. Jau nekalbu apie tai, kad būtent dabartinė koalicija padarė viską, kad Latvija netektų tranzito. Uostų ir geležinkelio pasienį su Rusija turinčioje šalyje diversifikuoti neįmanoma. Vienintelė diversifikacija 75 tūkst. mūsų šalies piliečių, susijusių su Rygos uostu ir „Latvijas dzelzcels“, gali būti emigracija. Šarikovas ir Švonderis lyginant su mūsų vyriausybe ir dešiniaisiais politikais buvo aukštos kvalifikacijos profesionalūs vadovai“, - socialiniame tinkle rašo N. Ušakovas.
Šių metų kovo mėn. išpublikuotoje Latvijos susisiekimo ministerijos metinėje ataskaitoje dėl galimo sankcijų poveikio tranzitui per Latvijos teritoriją teigiama, kad dėl pablogėjusių politinių santykių su Rusija Latvija rizikuoja netekti visų pirma anglies ir naftos produktų krovinių, gabenamų per šios šalies uostus ir geležinkeliu.
Praėjusiais metais šių produktų tranzito apimtys Latvijos uostuose siekė 46,33 mln. tonų, o geležinkeliais pervežta 32,56 mln. tonų krovinių. Milijono eurų vertės nuostolis tranzito geležinkeliu srityje reiškia 0,75 mln. eurų pridėtinės vertės, 30 darbo vietų ir 0,22 mln. eurų mokesčių, o taip pat 2,39 mln. eurų nuostolių, kuriuos patirs krovinių transportavimo procese dalyvaujančios įmonės.