Anot jų, „Aeroflot“ išmontuoja įrangą iš mažiausiai trijų vakarietiškų lėktuvų – „Airbus 320“, „Boeing 737“ ir beveik naujo „Airbus A350“, nes vežėjui reikia šių modelių atsarginių dalių kitiems tokiems lėktuvams. Rusiški „Sukhoi Superjet 100“ taip pat labai priklausomi nuo užsienietiškų komponentų - nuo vieno tokio lėktuvo nuimtas variklis, kad kitas „Superjet“ galėtų toliau skraidyti.
Rusijos vyriausybė vasaros pradžioje rekomendavo šalies aviakompanijoms atsisakyti kai kurių lėktuvų, kad kiti užsienyje pagaminti orlaiviai galėtų skraidyti bent iki 2025-ųjų.
Kita vertus, naujos kartos orlaiviuose – „Airbus A320neo“, „Airbus A350“, „Boeing 737 MAX“ ir „Boeing 787“ – naudojamos technologijos reikalauja nuolatinio atnaujinimo. Anot ekspertų, net ir labai išvystytai Rusijos inžinerinei bazei dėl sankcijų bus sudėtinga užtikrinti modernių orlaivių eksploatavimą.
„Reuters“, remdamasi „Flightradar24“ duomenimis, paskaičiavo, kad maždaug pusšimtis „Aeroflot“ orlaivių, arba 15 proc. jos lėktuvų parko nekilo nuo liepos pabaigos, o trys iš septynių jos turimų „Airbus A350“ neskraidė jau maždaug tris mėnesius.
Europos Sąjungos, Jungtinės Karalystės, JAV ir Kanados dėl karo Ukrainoje įvestos sankcijos neleidžia Rusijos aviakompanijoms įsigyti atsarginių dalių lėktuvams ar atlikti jų techninio aptarnavimo Vakaruose, o būtent vakarietiški sudaro didžiąją dalį Rusijos orlaivių parko.