Kaip rašo „Lietuvos žinios”, Rusijoje pirmąją greitaeigio traukinio liniją planuojama įrengti tarp Maskvos ir Kazanės. Svarstytas ir Maskvos–Kaliningrado maršruto projektas. Kol kas jo nėra atsisakyta.
Norima, jog greitasis traukinys iš Rusijos sostinės į Kaliningradą važiuotų ne 22 valandas, kaip yra dabar, o 12 valandų. Kad šis Rusijos sumanymas būtų įgyvendintas, reikėtų modernizuoti dabartinę geležinkelio liniją, ją elektrifikuoti, įrengti kitą reikiamą infrastruktūrą ne tik Kaliningrado srityje, bet ir Baltarusijoje bei Lietuvoje. Geležinkelio maršruto Maskva-Kaliningradas ilgis - 1285 kilometrai, 219 kilometrų jis driekiasi per Lietuvos teritoriją.
Susisiekimo ministerija „Lietuvos žinioms” teigė sulaukusi Rusijos siūlymo svarstyti galimybę pagreitinti susisiekimą su Kaliningradu per Lietuvos teritoriją.
„Šiuo klausimu planuojama surengti posėdį, bet jo data ir formatas dar nėra žinomi. Atkreiptinas dėmesys, kad tai kompleksinis klausimas, nes reikia atsižvelgti į Šengeno sutarties, muitinės patikrinimo, sienos apsaugos ir kitus Europos Sąjungos reikalavimus“, - aiškino Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Asta Dudurytė.
Anot jos, greitųjų traukinių greitis turėtų būti 250 kilometrų per valandą ir net didesnis. Lietuva šiuo metu rengia techninį projektą, pagal kurį traukinių, važiuojančių tarp Vilniaus ir Kauno, greitis siektų iki 160 kilometrų per valandą. Darbus planuojama atlikti 2014-2020 metais. Taigi Lietuvos teritorija tranzitiniai traukiniai iki 2018 metų dar tikrai negalės važiuoti didesniu kaip 160 kilometrų per valandą greičiu.