Numatyta 0,5 mln. eurų
Kauno mero pavaduotojas Simonas Kairys savaitraščiui sakė, kad savivaldybė Kauno oro uostą mato kaip pigių skrydžių bazę. „Kaune bazė lieka, bet ketiname atidaryti bazę ir Vilniuje. Visus Lietuvos oro uostus dabar valdo viena įmonė, matyt, jiems nelengva derėtis su „Ryanair“, – svarstė S. Kairys.
Jis pažymėjo, kad jau kviečiama teikti paraiškas programai, skirtai Kauno miesto konkurencingumui, patrauklumui ir atvykstančiajam turizmui didinti.
Dabar vežėjai gali teikti paraiškas dėl šios programos lėšų. Vežėjai turės paaiškinti, kiek ir kokių šalių turistų gali atvežti. Balandžio pabaigoje bus įvertintos paraiškos ir priimti sprendimai. Ko gero, šia programa norės pasinaudoti skrydžių bendrovės. Programa nėra naujiena, ji priimta dar 2010-aisiais. Ši iniciatyva kažkada leido atvesti „Ryanair“ į Kauną“, – sakė S. Kairys.
Įsitvirtins Vilniuje
„Ryanair“ į bazę Vilniuje investuos 200 mln. dolerių, čia laikys du lėktuvus. Šiemet „Ryanair“ planuoja Vilniaus oro uoste keleivių pervežimą padidinti 16 proc.
„Ryanair“ 2016 m. per žiemos sezoną vykdys 23 maršrutus iš Lietuvos oro uostų ir siūlys dvi naujas kryptis į Berlyną ir Maltą bei tris naujus maršrutus į Birmingemą, Londono Lutono ir Stanstedo oro uostus. Iš viso šiemet „Ryanair“ planuoja pervežti daugiau nei 1,5 mln. klientų Lietuvoje ir išlaikyti 1 100 darbo vietų.
Iš Kauno „Ryanair“ vykdys 27 skrydžius per savaitę, iš Vilniaus – 46. Kaune per metus planuojama sulaukti 600 tūkst. klientų, Vilniuje – 850 tūkst. Kol kas Kaune žiemą laikomi du lėktuvai, vasarą – trys.
Sostinėje – dvigubai daugiau
Iš Vilniaus „Ryanair“ nuo žiemos sezono du kartus per savaitę skraidys į Birmingamą, keturis kartus – į Londono Lutono oro uostą. Padaugės skrydžių ir į Milano Bergamo oro uostą – į šį miestą bus galima skristi penkiskart per savaitę.
„Ryanair“ taip pat pradės skrydžius į Londoną ir iš Palangos oro uosto. Šiemet Kauno oro uoste „Ryanair“ planuoja sulaukti 600 tūkst. keleivių.
Kauniečiai raginami nepradėti raganų medžioklės
Lietuvos oro uostų komercijos direktorė Jūrate Baltrušaitytė teigė, kad kauniečių nuogąstavimai dėl Kauno oro uosto likimo yra perdėti. „Ryanair“ plečiasi ir Lietuvoje vykdo tokią pačią strategiją kaip ir kitose šalyse“, – pastebėjo ji.
– Nemažai metų dirbote Kauno oro uoste, todėl žinote, kaip jautriai kauniečiai reaguoja į pokyčius oro uoste. Ką „Ryanair“ pranešimas apie bazę Vilniuje reiškia Kauno oro uostui?
– Kaune lieka „Ryanair“ bazė, o rudenį atsiras bazė Vilniaus oro uoste. Tai Kauno oro uosto nepaveiks. Tokia „Ryanair“ strategija taikoma visoje Europoje. Aviakompanija, ilgą laiką dirbusi antriniuose oro uostuose, dabar pradeda įsikurti ir pagrindiniuose.
Tai prasidėjo prieš pusantrų metų. Vienas pirmųjų pavyzdžių – Briuselis, kur „Ryanair“ daug metų skraidė iš Šarlerua, o dabar veikia ir pagrindiniame Zaventemo oro uoste. Milane iki šiol „Ryanair“ veikė Bergamo oro uoste, šiemet paskelbė pradėsianti skrydžius ir iš pagrindinio Milano – Malpensa − oro uosto. Tai – natūrali kompanijos augimo strategija.
Mažieji oro uostai turi gerai išvystytus skrydžių tinklus, o aviakompanija, ieškodama naujų nišų ir norėdama augti, turi eiti į pagrindinius oro uostus.
„Ryanair“ nori daugiau skrydžių ne iš kurio nors oro uosto, bet iš visos Lietuvos. Vilniuje įkūrus bazę, čia lėktuvai liks per naktį, „Ryanair“ galės lanksčiau derinti skrydžių laikus, pasiūlyti ankstyvų, klientams patogesnių skrydžių.
– „Ryanair“ komercijos vadovas Davidas O‘Brienas žiniasklaidai teigė, kad gręžtis nuo Kauno verčia nepalankūs oro uosto mokesčiai. Bet juk skelbta, kad Kaune tie mokesčiai yra keliskart mažesni nei Vilniuje.
– Sunku atsakyti, ką D. O‘Brienas turėjo galvoje. Teisybė, kad Kaune įkainiai yra smarkiai mažesni nei Vilniuje.
„Wizzair“ paskelbė apie veiklos pradžią Kauno oro uoste. Sunku įvertinti išsakytas mintis, kai vienam vežėjui Kaune sąlygos atrodo palankios, o kitam – ne, nors jos abiem yra vienodos.
– Kauno miesto savivaldybė vėl patvirtino programą, kurioje numatyta 0,5 mln. eurų turistams pritraukti. Greičiausiai šios lėšos atiteks pigių skrydžių bendrovėms už naujus skrydžius į Kauną. Aviakompanijos skrydžius įsipareigos išlaikyti ne trumpiau nei 6 mėnesius ir juos organizuoti ne mažiau nei du kartus per savaitę. Ar užsienyje priimta aviakompanijoms mokėti už turistų atvežimą?
– Praėjusią savaitę forume Vilniuje susitikome su keliais vežėjais. Išgirdome, kokių pasiūlymų jiems pateikiama kitose šalyse. Kai kuriose turistinėse šalyse aviakompanijoms papildomai mokama už kiekvieną keleivį. Yra ir kitokių modelių.
Galiu tik pasveikinti Kauno miesto savivaldybės žingsnį. Truputį palaukime ir sužinosime, kiek naujų skrydžių rasis dėl šių lėšų.