Belgijoje veikiančio tokio savitarnos serviso mechanikas Žiuljenas Pjeras prižiūri mokinę, tačiau pats nieko daugiau nedirba.

„Žinojau, kad tokia paslauga teikiama Prancūzijoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, tačiau Belgijoje tai naujovė‟, – sako jis.

Lietuvoje paslauga, kai savininkas taisosi automobilį pats, o servisas jam suteikia įrankių ar patarimų, irgi nėra naujiena.

„Mano žiniomis, Vilniuje ji jau yra vieną kartą praktikuota. Kiek tas yra efektyvu, man sunku pasakyti, nes tai buvo prieš kelis metus‟, – sako autoserviso „Melga‟ padalinio vadovas Andžej Ostrovski.

Tačiau šiuo metu tokio serviso Vilniuje jau nebėra. Buvęs jo vadovas sako, kad tiesiog nebeliko žmonių, kurie norėtų tvarkyti automobilį patys. Tie, kurie tai dar daro, remontuojasi automobilius su savo įrankiais nuosavuose garažuose.

Autoservisas

Kalbinti vilniečiai daugiausiai sako, kad norėtų patikėti darbus žinovams. Į klausimą, ar pačiam nebūtų pigiau, jie pastebi, jog padarytos klaidos gali brangiai kainuoti.

„Esu pakankamo amžiaus, daug ką pasikeitusi, bet šiuo metu nebe – tegul dirba tie, kas moka tą darbą dirbti‟, – sako viena moteris.

„Ačiū, ne. Tingiu. Tiesiog tingiu‟, – atsakė kitas praeivis.

„Šiaip labiau patikėčiau turbūt profesionalams, bet smulkesnius darbus gal ir pats atlikčiau: ratų pakeitimą, padangos permontavimą‟, – teigė kitas vyras.

Tik vienas kalbintas vilnietis pasinaudotų tokio savitarnos serviso paslauga.

„Iš dalies labai naudinga pasižiūrėti, kas ten darosi mašinoje, kokie ratai, stabdžiai – tai yra patogu ir geras dalykas‟, – sako pašnekovas.

Skeptiškai į tokią idėją žiūri ir paslaugą komentavę Lietuvos autoservisai.

„Tas pasinaudojimas įrankiais ar įrenginiais – turėtų būti labai griežta priežiūra, dėl to, kad yra darbų sauga, kas būtų atsakingas tuo momentu, jeigu žmogus susižeidžia.

Kas būtų atsakingas už teisingą įrangos naudojimą. Galų gale, pats automobilio pakėlimas yra toks pakankamai sudėtingas procesas – reikia žinoti, kaip tai padaryti taisyklingai‟, – sako A. Ostrovski.

LNK teigimu, tokie savitarnos servisai turi ir pliusų. Prižiūrintį, o ne dirbantį mechaniką samdyti būtų pigiau.
Autoservisas

Belgijos savitarnos serviso klientas Patrikas reportaže bando taisyti automobilį pats ir už darbą, kuris reikalautų 600 eurų, sumokės vos pusę tiek.

„Daug ką galima automobilyje padaryti pačiam. Aš žinoma, nelįsiu prie variklio ar dar ko nors, bet visa kita įkandama. Reikia tiesiog norėti‟, – sako Patrikas.

Lietuvos mechanikams kyla abejonių dėl saugumo, nors jie ir sutinka, kad paslauga žmonėms būtų pigesnė už įprastą profesionalų atliktą remontą.

„Be abejo, valandinis įkainis tada turėtų būti gerokai mažesnis, bet prižiūrintis darbuotojas turėtų nustatyti to vairuotojo arba to dirbančiojo kvalifikaciją, iki kiek jis gali dirbti pats. Nes vienintelis dalykas, į kurį mes atsiremiame, yra kvalifikacija ir sauga‟, – sako A. Ostrovski.

Mechanikas Žiuljenas Pjeras tikina, kad prieš klientui išvykstant rezultatas patikrinamas, tiesiog tam, kad „išvažiavus klientui į gatvę nenuriedėtų koks ratas‟.

Vis dėlto abejojama, ar Lietuvoje būtų tokios paslaugos paklausa, todėl bent artimiausiu metu savitarnos servisų mūsų šalyje vargu ar išvysime.

Čia galite pažiūrėti LNK video: