Pasak ministro, projektų rengimą paskatino siekis vykdyti valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių valstybės įmonių valdymo ir priežiūros pertvarką.
Kaip teigia Susisiekimo ministerija, šia reforma siekiama sujungti 11 valstybės įmonių, ir tai leistų užtikrinti efektyvią valstybės kelių tinklo priežiūrą, taupyti šalies biudžeto lėšas.
Šiuo metu prie strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių valstybės ir savivaldybės įmonių priskirta 11 valstybinės reikšmės kelius patikėjimo teise valdančių įmonių - valstybės įmonės „Alytaus regiono keliai“, „Kauno regiono keliai“, „Klaipėdos regiono keliai“, „Marijampolės regiono keliai“, „Panevėžio regiono keliai“, „Šiaulių regiono keliai“, „Tauragės regiono keliai“, „Telšių regiono keliai“, „Utenos regiono keliai“, „Vilniaus regiono keliai“ ir „Automagistralė“.
Pagal teikiamas Kelių įstatymo projekto nuostatas būtų tikslinami subjektai, galintys valdyti valstybinės reikšmės kelius, ir numatyta, kad valstybinės reikšmės kelius galėtų valdyti vienintelis subjektas - Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Po pristatymo už Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ir Kelių įstatymų pataisas balsavo 85 Seimo nariai, prieš - 1, susilaikė 19 parlamentarų. Pritarus projektams po pateikimo, toliau jie bus svarstomi Seimo komitetuose. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti birželio 22 d.