Kaip projektų pristatymo metu sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis, teisės aktuose siūloma įtvirtinti kombinuotosios keleivių vežimo sistemos kūrimą, suteikiant galimybę „Lietuvos geležinkeliams“ apsvarstyti galimybę vietinių maršrutų, kuriais važiuoja daugiausia keleivių, ruožuose keleivius vežti traukiniais, maršrutuose, kuriuose yra maži keleivių srautai, atvežus geležinkeliu, likusį atstumą vežti autobusų transportu.
„Šiuo metu nėra numatytas nė vienas maršrutas, kuris turėtų būti panaikintas ir pakeistas autobuso vežimu. „Lietuvos geležinkeliai“ mano, kad dar metus, greičiausiai dvejus metus bus vystomas keleivių vežimas geležinkelių transportu. Tik tada žiūrima, ar naudotis šia galimybe“, - pabrėžė susisiekimo ministras.
Numatoma, kad geležinkelio įmonė (vežėjas), parinkta teikti viešąsias kombinuotojo keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugas, turėtų turėti Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse nurodytą licenciją, kuria suteikiama teisė vežti keleivius autobusais Lietuvos Respublikoje (jeigu vežimą kelių transporto priemonėmis vykdo pati geležinkelio įmonė (vežėjas), arba užtikrinti, kad tokią licenciją turėtų keleivių vežimą kelių transporto priemonėmis vykdysiantis vežėjas.
Tokia įmonė taip pat turėtų užtikrinti, kad būtų sukurta ir veiktų bendra keleivių, vežamų kombinuotojo keleivių vežimo vietiniais maršrutais, informavimo ir bilietų sistema, sudarytas tvarkaraštis.
Geležinkelio įmonė (vežėjas) pagal sudarytą sutartį su savivaldybe turėtų teisę pati ar pasitelkdama keleivių vežimą kelių transporto priemonėmis vykdysiantį vežėją vežti kelių transporto priemonėmis vietiniais maršrutais tos savivaldybės teritorijoje keleivius, kurie nesinaudojo ar nesinaudos kombinuotojo keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslauga. Keleiviams, ketinantiems vykti tik kelių transporto priemone, bilietai būtų parduodami tik tuo atveju, jeigu kelių transporto priemonėje yra laisvų sėdimų vietų, neužimtų keleivių, kurie naudojasi kombinuotojo keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslauga.
Numatoma, kad už geležinkelio įmonės (vežėjo) įsipareigojimų, nustatytų viešųjų paslaugų teikimo sutartyje, nevykdymą atsakytų geležinkelio įmonė (vežėjas) ir tuo atveju, kai šie įsipareigojimai nevykdomi dėl keleivių vežimą kelių transporto priemonėmis vykdančio vežėjo, jeigu toks vežėjas pasitelktas, kaltės.
Geležinkelio įmonė (vežėjas) pati keleivių vežimą kelių transporto priemonėmis vykdytų tik tais atvejais, kai Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo nustatyta tvarka paskelbtas pirkimas, keleivių vežimą kelių transporto priemonėmis vykdysiančiam vežėjui parinkti neįvyktų.
Pažymima, kad kombinuotojo keleivių vežimo tikslas - sudaryti palankias sąlygas keleiviams naudotis viešuoju transportu, su vienu bilietu keliaujant ilgus atstumus Lietuvoje ir lengviau pasiekti tas vietas, kur nenutiesti geležinkelio bėgiai. Keleiviai traukiniais būtų vežami kelių savivaldybių ar net visą šalies teritoriją kertančiais maršrutais, o autobusais keleiviai būtų pavežami tik iki galinės maršruto stotelės.
Tokiu būdu siekiama mažinti ir valstybės biudžeto lėšų, skiriamų geležinkelio įmonės nuostoliams, patirtiems teikiant viešąsias keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugas, kompensuoti, dydį.