Tikimasi, kad juridinių asmenų mokestis automobiliams galios tik pirmąjį šių metų pusmetį.

Laikinojo mokesčio už juridinių asmenų valdomus automobilius įstatymo projektu valstybės biudžetą tikimasi papildyti 300 mln. Lt.

Šiuo mokesčiu neapmokestinami specialios paskirties transporto priemonėms, pavyzdžiui, neįgaliesiems vežti skirti automobiliai, tradicinių religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų valdomi automobiliai. Nuo mokesčio atleidžiami ir diplomatiniais numeriais pažymėtos transporto priemonės. Pusę mokesčio dydžio turėtų mokėti taksi paslaugų teikėjai ir keleivių vežėjai mikraoautobusais iki 9 vietų.

Parlamentarai taip pat sutarė, kad mokestį įmonės galės sumokėti kartą per ketvirtį, o ne kas mėnesį.

„Tai yra naujo mokesčio įvedimas, Nė vienoje iš partijų programų nebuvo punkto, kad jūs įvesite naujus mokesčius", - valdančiųjų planais piktinosi „Tvarkos ir teisingumo" frakcijos seniūnas Valentinas Mazuronis.

Jo nuomone, lengvųjų automobilių apmokestinimas ypač skaudžiai kirs smulkioms įmonėms, pavyzdžiui, išvežiojančioms bandeles ar teikiančioms taksi paslaugas.

„Tas mokestis yra padarytas atsitiktinai iš lubų, vienoms verslo grupėms sudarant pasunkintas sąlygas vien dėl to, kad valstybei trūksta pinigų", - dėstė parlamentaras.

„Ką jūs darote, apsigalvokite", - apeliavo jis į liberalus.

„Šiandien ūkio subjektai dėl naujos valdančiosios koalicijos primestos mokesčių naštos jau ir taip yra sunkioje situacijoje. Šis mokestis yra dar vienas smūgis stojančiai Lietuvos ekonomikai", - sakė „tvarkietis" Dailis Alfonsas Barakauskas.

Tuo tarpu premjeras Andrius Kubilius atkreipė dėmesį, kad kitose šalyse apmokestinami ne tik juridiniams asmenims, bet ir gyventojams priklausantys automobiliai.

„Be abejo,šio mokesčio įvedimas koalicijos tarpusavio pokalbiuose buvo labai ilgai diskutuotas ir šis mokestis buvo pasirinktas kaip kompromisinis variantas", - posėdyje sakė premjeras.

DELFI primena, kad šiam mokesčiui nepritarė Seimo Biudžeto ir finansų komitetas, todėl teko jį atiduoti svarstyti Ekonomikos komitetui.

Planais įvesti šį mokestį piktinasi verslininkai, tvirtindami, kad dalį jų tai privers bankrutuoti. Per metus už vieną įmonei priklausantį automobilį gali tekti pakloti 1800 Lt.

Pavyzdžiui, taksi paslaugas teikianti bendrovė „Martono taksi" skaičiuoja, kad per mėnesį jiems už automobilius tekstų sumokėti apie 21 tūkst. Lt.

Šis mokestis, jeigu jį pasirašys prezidentas Valdas Adamkus, įsigalios nuo sausio 1 d.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją