Seimo Biudžeto ir finansų komitetas trečiadienį pritarė tokiam grupės Seimo narių siūlymui. Lengvata gryniesiems elektromobiliams, kurie nuturi vidaus degimo variklio, galiotų nuo 2023 metų liepos iki 2025 metų gruodžio.

Lengvata, anot vieno iš idėjos iniciatorių Kasparo Adomaičio, galėtų paskatinti įmones keisti taršius automobilius ekologiškesniais ir pereiti prie vadinamosios N1 klasės elektromobilių. Jo skaičiavimais, kelių mokestis jiems per metus siekia apie 300 eurų.

„Per kelis metus susidarytų iki 1 tūkst. eurų toks papildomas skatinimas“, – komiteto posėdyje kalbėjo K. Adomaitis.

Pasak jo, šiuo metu verslui neapsimoka pirkti tokių automobilių, nes jų įsigijimas ir išlaikymas kainuoja daugiau nei įprastų automobilių.

Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas sako, jog tokių automobilių Lietuvoje nėra daug, todėl bendri biudžeto netekimai būtų labai nedideli: „Tai yra krypties klausimas, kaip skatiname įmones naudoti elektromobilius“.

Pasak K. Adomaičio, Lietuva turi labai ambicingus tikslus dėl elektromobilių parko plėtros: „Iki šio dešimtmečio pabaigos turėti 200 tūkst. tokių automobilių. Šį tikslą pasiekti bus sudėtinga be kažkokio specifinio skatinimo“.

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislavas Kondratovičius informavo, kad Europos direktyvos leidžia atleisti elektromobilius nuo kelių mokesčio. Pasak jo, komerciniai elektromobiliai naudojami tik mieste, į magistralinius kelius jie išvažiuoja nedažnai.

„Valstietis“ Valius Ąžuolas įsitikinęs, kad norint paskatinti elektromobilių įsigijimą reikia didinti valstybės kompensacijas.

„Geriau dvigubai didesnę kompensaciją duoti elektromobilių įsigijimui, gal tuo keliu labiau skatinti, nes tas simbolinis 300 eurų mokestis paskatins įmonę, kuri už tokį automobilį turi mokėti daug“, – kalbėjo parlamentaras.

M. Majauskas siūlė tokią pat lengvatą taikyti ir vandeniliu varomiems automobiliams. Tam pritarė ir „darbietis“ Vytautas Gapšys, abejojantis, ar Lietuvoje yra tokių automobilių: „Juos būtų verta įtraukti, jiems lengvata galėtų būti tokia pat paskatai ateičiai“.

Dabar Lietuvoje yra apie 180 tik elektra varomų komercinių automobilių.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją