„Per trejus metus projektas turėtų atsipirkti“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdyje teigė Vladislavas Kondratovičius.

Pasak jo, nauja tvarka, kai rinkliavos dydis bus siejamas ne su laiku, o nuvažiuotu atstumu, pradėtų veikti 2023 metais.

V. Kondratovičiaus teigimu, vaizdo kameros yra efektyvi kontrolės priemonė, sistemos diegėjų bus ieškoma skelbiant tarptautinį konkursą. Tačiau dar neapsispręsta dėl projekto finansavo formos.

Biudžeto ir finansų komitetas trečiadienį pritarė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms dėl kelių rinkliavos reformos. Komiteto nariai pasiūlė įstatyme numatyti, kad keleivių vežimui būtų taikomi minimalūs tarifai.

Buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio inicijuota naujos kelių rinkliavos sistemos idėja stigo nuo 2018 metų rudens aiškinant, kad nebuvo susitarimo, iš kokių šaltinių ji būtų finansuojama.

Dabar lėšų vadinamajai e-tolling sistemai siūloma numatyti 6,3 mlrd. eurų vertės investicijų į nuo koronaviruso nukentėjusią ekonomiką plane. Kita alternatyva būtų Kelių direkcijos imama paskola su valstybės garantija.

Naujas mokestis priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcingas naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų, o taip pat didintų vežėjų konkurencingumą.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)