Darbais liko patenkinti
Rugsėjo mėnesį buvo duota startas grandiozinio projekto įgyvendinimui. Skaičiuojama, kad 132 km geležinkelio statybos atkarpa nuo Kauno iki sienos su Lenkija kainuos apie 1,3 milijardo litų.
Šiuo metu ši kelio atkarpa padalinta į atskirus ruožus, kuriuose dirba rangovai.
„Darbai pradeda įsibėgėti. Realiai darbai vyksta jau du mėnesius. Įsisavinta jau apie 360 mln. Lt. Pirkta medžiagų, atlikta darbų už 130 mln. Lt. Taip pat padaryta dalis avansinių pavedimų, kad rangovai turėtų lėšų pirkti medžiagas. Tačiau reikia pasakyti, kad pradžioje buvo šioks toks atsilikimas (nuo darbų grafiko), bet dabar, gruodžio mėnesį, oro sąlygos leido pasivyti ir dabar atsilikimas yra apie savaitė. Manome, kad iki gruodžio pabaigos grafiką pasivysime“, - sakė projekto „Rail Baltica“ vadovas Antanas Zenonas Kaminskas.
„Turiu pasakyti, kad įspūdžiai yra neblogi, nes mes buvome sutarę, kad kartą per ketvirtį turime organizuoti atsiskaitymą, pasitarimą. Aš manau, kad tokie išvažiuojamieji posėdžiai ir rangovų ataskaitų pateikimas įsipareigoja pasitempti. Ir mes patys matome, kas yra padaryta“, - sakė A. Butkevičius.
Panevėžys pranoko Šiaulius
Nors dar parašai nesudėti, tačiau aiškėja, kad įgyvendinant „Rail Baltica 2” etapą geležinkelis drieksis per Panevėžį.
„Studijos, kuri yra patvirtinta, mano manymu, nereikėtų keisti. Studijų keitinėjimai arba krypčių, kelių keitimas įneša tam tikros disfunkcijos, kurios visiškai nereikia – tai stabdo projekto savalaikį įgyvendinimą“, - mano A. Butkevičius.
„Panevėžio kryptis yra lyginta su Šiaulių kryptimi. Sulygiagretinus dviejų tipų geležinkelius labai sudėtingėja jų valdymas, labai sudėtingėja kelynų rekonstrukcijos, nes geležinkeliai negali kirstis tame pačiame lygmenyje – viename lygyje greitis pritaikytas kroviniams vežti, o kitame greitis bus 240 km/val. Radviliškis iš tikro būtų perkrautas ir tas tik trukdytų 9B koridoriaus veiklą Rytai – Vakarai. Tai mums labai svarbu“, - sako R. Sinkevičius.