Iš viso į naująjį angarą ketinama investuoti iki 5 mln. eurų ir sukurti keliasdešimt aukštos kvalifikacijos darbo vietų.
Šiaulių oro uostas ir „J&C Aero“ žemės nuomos sutartį pasirašė birželio pabaigoje. Pagal susitarimą iškilsiančiame angare įmonė projektuos ir įgyvendins lėktuvų interjero bei eksterjero modernizavimo projektus. Šalia angaro esančioje teritorijoje bendrovė planuoja vykdyti keleivinių ir krovininių orlaivių ardymo darbus.
Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada teigia, kad naujas partneris ne tik prisidės prie aviacijos paslaugų klasterio kūrimo, bet ir padės Šiaulių oro uostui išsiskirti su orlaivių priežiūra susijusiais centrais.
„Aviacijos pasaulį supurčiusi koronaviruso pandemija padėjo išgryninti tolesnes sektoriaus veiklos kryptis ir poreikius, kuriuos tikimės atliepti tarptautiniu mastu. Palankiai vertiname ypatingą Šiaulių oro uosto misiją bendradarbiaujant su NATO kariškiais, tačiau turiu pripažinti, kad civilinės aviacijos žemėlapyje buvome vos matomi. Naujų partnerių atėjimas mums atveria išties šviesias perspektyvas, nes Europoje yra vos kelios tokios įmonės kaip „J&C Aero“, kurios užsiima lėktuvų interjero įrengimu bei orlaivių ardymu“, – sako A. Kuezada.
Šalia Vilniaus orlaivių inžinerijos bei gamybos centrą su laboratorija turinčios bendrovės „J&C Aero“ vadovas Laurynas Skukauskas sako, kad Šiaulių oro uosto infrastruktūra leis Lietuvoje su orlaiviais dirbti fiziškai.
„Aviacija yra specifinė sritis, kur inžinerinius bei kūrybinius sprendimus galima teikti net ir neturint kilimo-tūpimo tako, tačiau jis būtinas norint su orlaiviais dirbti tiesiogiai. Pradėję veikti Šiaulių oro uoste mes šią galimybę tikrai išnaudosime“, – teigia L. Skukauskas.
Bendrovė aviacijos sektoriuje gerai žinoma ne tik dėl orlaivių modernizavimo ir konversijos sprendimų, bet ir tuo, kad dar 2020 m. pavasarį pristatė specialų Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) sertifikuotą krovinių gabenimo sprendimą, kuris leidžia „Airbus A320“ orlaivių keleivių vietose saugiai gabenti krovinius.
Planuojama, kad lėktuvų modifikacijoms skirto angaro statybos užtruks, tačiau, pasak L. Skukausko, jau dabar Šiaulių oro uoste galima pradėti vykdyti orlaivių ardymo darbus.
„Esame lietuviško kapitalo įmonė, daug metų esame skirtingų saugumo instancijų akredituotas paslaugų teikėjas, tad pradėti dirbti Šiaulių oro uoste galime be atidėjimo. Šiuo metu Europoje yra vos kelios vietos, kuriose teikiama orlaivių išardymo paslauga, nors jos paklausa yra milžiniška: orlaiviai nusidėvi, pasensta technologijos, be to, aviacijos milžinės vis dažniau keleivinius orlaivius pritaiko kroviniams gabenti, – sako įmonės vadovas. – Be to, yra tam tikrų retesnių orlaivių modelių, kuriems gauti detalių sudėtinga. Todėl antrinė jų rinka padeda pailginti orlaivių eksploatavimo laikotarpį, sumažina remonto ir atnaujinimo kaštus. Laikomės pozicijos, kad tai, kas dar gali būti naudojama, turi būti naudojama. Antrinis panaudojimas yra sritis, kuri tampa ypač svarbi klimato krizės akivaizdoje siekiant tausoti turimus išteklius, taip pat prisidedant prie aplinkos taršos mažinimo.“
Planuojama, kad per metus Šiaulių oro uoste „J&C Aero“ galės išardyti ir antriniam naudojimui paruošti apie 12 orlaivių.
„J&C Aero“ yra jau antras didelis investuotojas, savo veiklai pasirinkęs Tarptautinį Šiaulių oro uostą. Dar gegužę Estijos kapitalo bendrovė „Aviatic MRO“ oro uoste pradėjo 20 mln. eurų vertės orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro statybą. Planuojama, kad angaras bus pradėtas eksploatuoti 2022 m. antrąjį ketvirtį.
Priimti didžiausius orlaivius infrastruktūrą šiemet paruošęs Šiaulių oro uostas dar turi apie 3,5 hektaro ploto laisvų žemės sklypų, kuriems taip pat ieško investuotojų.