Organizacija kartu nurodė prognozuojanti, kad sektorius grįš į pelningumo trajektoriją ir grynasis pelnas šįmet pasieks 9,8 mlrd. JAV dolerių (9,16 mlrd. eurų), o prie to prisidės Kinija, kuri atšaukė visus pandeminius ribojimus. Lyginant su ankstesnėmis prognozėmis, ši suma yra dvigubai didesnė. IATA pridūrė, kad 2022 m. užfiksuoti nuostoliai buvo perpus mažesni nei manyta ir siekė 3,6 mlrd. dolerių.
„Oro linijų 2023 m. finansiniai rezultatai viršija lūkesčius“, – pranešime cituojamas IATA vadovas Willie'is Walshas. Jis pridūrė, kad nors reaktyvinio kuro kainos išlieka aukštos, jos per pirmą metų pusę sumažėjo.
Praėjusiais metais buvo užfiksuotas smarkus energijos kainų, o kartu ir infliacijos augimas, kurį pakurstė Rusijos visapusiška invazija į Ukrainą. Tačiau nuo tada naftos ir dujų kainos jau sumenko.
„Kalbant apie kainas, esama šiek tiek atokvėpio, – tvirtino W. Walshas. – Ekonominis neapibrėžtumas nepaveikė noro keliauti, nepaisant to, kad bilietų kainos absorbavo padidėjusias degalų kainas.“
Pandemija buvo parklupdžiusi aviacijos pramonę, kuri 2020 m. dėl karantinų ir sienų uždarymų neteko 137 mlrd. JAV dolerių. 2021-aisiais sektorius neteko dar 42 mlrd. dolerių, o pernai nuostolinga veikla tęsėsi, svarbiai rinkai Kinijai toliau taikius pandeminius suvaržymus, kurie gruodį galiausiai buvo atšaukti.