Atskleidė, kaip bus griežtinami reikalavimai


Susisiekimo ministerijos kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Aleksandras Stupenko teigė, jog ministerijos tikslas yra peržiūrėti esamus reguliavimus ir juos patikslinti.

„Visų pirma, norime nustatyti aiškius reikalavimus tiek veiklos vykdytojams, tai yra pavežėjams ir taksi vairuotojams, taip pat ir vežimo organizatoriams, tai yra pavežėjų organizatoriams ir taksi dispečerinėms“, – aiškino jis.

Pašnekovas paaiškino, kodėl kilo mintis reguliavimus peržiūrėti.

„Esame gavę kompetentingų institucijų prašymus peržiūrėti reikalavimus, susijusius su šešėlio mažinimu, nes ir mokesčių inspekcija yra atlikusi tyrimus, ir nustačiusi, kad, galimai, yra prielaidos šešėliui atsirasti. Tai viena iš priežasčių yra būtent sumažinti tas prielaidas galima šešėliui, o taip pat yra siūloma gerinti keleivių informavimą, eismo dalyvių saugumą ir gerinti aptarnavimo kokybę“, – teigė A. Stupenko.

Anot jo, į klausimą, kiek dabar pinigų yra šešėlyje, tiksliai atsakyti turėtų mokesčių inspekcija, tačiau jis pasidalijo turima informacija.

„Kiek mes turime informacijos iš pačios mokesčių inspekcijos, tai, atlikus tyrimą pasirodė, kad vidutiniškai vienas pavežėjas per metus deklaravo 14,5 tūkstančio gautų pajamų, tuo tarpu taksi vairuotojas – tik 3,5 tūkstančio pajamų. Mes akivaizdžiai matome tiek taksi veiklos vykdytojų, tiek pavežėjų – tikrai daug važinėja ir reziumuojame, ir mokesčių inspekcija mato, kad, galimai, deklaruojamos ne visos pajamos“, – teigė pašnekovas.

Keleiviai dažnai skundžiasi, kad pavežėjai nekalba ne tik lietuvių, bet ir rusų ar anglų kalbomis, tad susikalbėti – neįmanoma. Taip pat dažnai kalbama apie tai, kad pavežėjai priekabiauja prie keleivių. A. Stupenko teigimu, ši priežastis taip pat lėmė tai, kad į situaciją atsižvelgiama būtent dabar.

Kokių pokyčių tikimasi?


Yra statistika, kad maždaug penktadalis vairuotojų ir jų vairuotojų pažymėjimai yra iš trečiųjų šalių. A. Stupenko teigimu, ministerijos tikslas nėra atsikratyti tokių vairuotojų.

„Mes norime, kad visi vairuotojai, kurie dabar dirba, ir toliau dirbtų, tiesiog, kad atitiktų keliamus reikalavimus. Šiam momentui Lietuvoje yra kažkur apie 20 tūkstančių pavežėtojų, o iš jų – apie 3,5 tūkstančių trečių šalių vairuotojai. Priėmus ir įsigaliojus naujiems pakeitimams, trečių šalių vairuotojų nesumažės, nes mes siūlome pereinamą laikotarpį, per kurį esame pavežėtojai galėtų atitikti keliamus reikalavimus, nes mūsų tikslas ne atsikratyti, o užtikrinti geresnę kokybę“, – teigė jis.

Anot pašnekovo, įsigaliojus naujiems reikalavimams, vairuotojais dirbantiems užsieniečiams teks perlaikyti vairuotojo pažymėjimą.

„Priminsiu – dabartinis reikalavimas, kas liečia pavežėjimą ir taksi, numato, kad vairuotojas turi turėti dviejų metų vairavimo stažą. Mes siūlome jį praplėsti ir numatyti, kad be to stažo jam būtų taikomas reikalavimas turėti Europos Sąjungoje išduotą, galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Jeigu tai bus įtvirtinta, tai esamiems vežėjams, trečių šalių vairuotojams, reikės perlaikyti egzaminus Regitroje“, – teigė A. Stupenko.

Pasak jo, tokiu atveju tiks tik tie vairuotojo pažymėjimai, kurie išduoti Europos Sąjungoje, ekonominio bendradarbiavimo šalyse, Šveicarijoje bei Ukrainoje.

Taksi automobilis

Reikalavimas turėti taksometrus


Dabar pavežėjai savo įrenginiuose turi programėles, kurios paskaičiuoja kelionės kainą keleiviui. Jiems tvarka – nesikeis, tačiau kiekvienas taksi vairuotojas savo automobilyje privalės turėti taksometrą, jeigu iki šiol šio reikalavimo nepaisė.

„Kainai apskaičiuoti naudojamas taksometras taksi vairuotojams. Jis ir dabar yra reikalaujamas, tiesiog mes norime, kad ateityje taksometras būtų sujungtas su spausdintuvu, nes dabar, ką pastebėjo mokesčių inspekcija, yra taip, kad taksi vairuotojai ranka išrašo kvitą.

Taigi tam, kad sumažinti galimą šešėlį, kelionės kaina būtų atspausdinta, būtent pagal taksometro parodymus, spausdintuvo“, – teigė A. Stupenko.

Visą reportažą galite rasti LNK portale: