Šalia įgaliojimus tikrinti transporto priemones turinčių policininkų, muitininkų, pasieniečių, aplinkosaugininkų siūloma įkurti dar vieną uniformuotą grupę – mokesčių inspektorių. Pagal pakete pateikiamą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, Valstybinė mokesčių inspekcija valdytų ir kontroliuojančias transporto priemones su specialiaisiais šviesos (ir garso) signalais.
„Praėjusioje kadencijoje policinės valstybės kūrimo pastangų pasekmės jaučiamos iki šiol, kai, pavyzdžiui, už rūkomas kanapes gresia kalėjimas. Būtų visiškas nesusipratimas, jeigu liberalų rankomis ir šioje kadencijoje plėstume valstybės represines galias. Tikimės sulaukti koalicijos partnerių paaiškinimo, kad galbūt klystame“, – sako Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Raimundas Lopata.
Finansų ministerijoje parengtos Mokesčių administravimo įstatymo pataisos aiškinamos ketinimais „atsisakyti perteklinio reikalavimo kitoms valstybės institucijoms dalyvauti VMI organizuojamuose patikrinimuose keliuose“. Tokia teisėkūros motyvacija, Liberalų sąjūdžio frakcijos Andriaus Bagdono teigimu, yra paradoksali ir savaip beprotiška.
„Ministerija gero tikslo – atsisakyti perteklinio reikalavimo – siekia kurdama didesnį perteklinį reguliavimą – atskirą jėgos struktūrą. Tokiu būdu ne mažinamas reguliavimas, o kuriamos policijos ir muitinės atsakomybę dubliuojančios funkcijos. Nebe tie laikai, kad Lietuvoje reikėtų grąžinti praktikas iš laukinio XX a. paskutiniojo dešimtmečio“, – teigia Seimo narys.
Mokesčių administravimo įstatymo pataisa numato, kad kilus įtarimui apie pažeidžiamus teisės aktus VMI galės „savarankiškai stabdyti transporto priemones, jas tikrinti; sulaikyti ir tikrinti prekes bei jų dokumentus“. Šiuo metu VMI tokius operatyvinius patikrinimus gali daryti tik kartu su kitų institucijų pareigūnais, bet ne savarankiškai.
Anot Finansų ministerijos, toks projektas parengtas „įgyvendinant šešėlinę ekonomiką mažinančių veiksmų plano priemonę“, kai „suteikiamos didesnės kontrolės galimybės užkardant mokestinius pažeidimus“.