„Iki šiol lėktuvuose buvo naudojamas GSM ryšys, UMTS, LTE, o nuo birželio 30 bus 5G ryšys“, – dalinosi M. Žilinskas.
Atrodo, kad naujienos išties džiuginančios, tačiau, M. Žilinsko teigimu, didelio pranašumo laukti nereikėtų.
„Tą ryšio kokybę užtikrina ne ryšys lėktuvuose, o ryšys tarp lėktuvo ir žemės. Ryšys tarp lėktuvo ir žemės užtikrinamas jau visiškai kitokiomis technologijomis, tai yra arba per palydovus, arba tiesiai į antžemines stotis“, – teigė jis.
Iš kur pati bazinė stotis gaus 5G ryšį?
„Čia yra pagrindinis klausimas, kurį sprendžia Europos ryšių administracijos ir jos derina šitą klausimą. Tą ryšį jos gaus, daugiausiai, iš palydovų. Šiuo metu tokią paslaugą jau teikia Lietuvoje ir visoje Europoje kompanija „Inmarsat“. Kiek man žinoma, „SpaceX“ kompanija irgi ketina. Gali būti ir daugiau kompanijų“, – aiškino M. Žilinskas.
Kodėl šį ryšį bus galima įsijungti būtent 3 kilometrų aukštyje?
„Ypatybė yra ta, kad turi būti užtikrinta tai, kad jūsų lėktuve esantis telefonas nesijungtų su ant žemės esančiomis bazinėmis stotimis, kad netrukdytų, siekiant išvengti ryšio tarp lėktuve esančio telefono ir ant žemės esančios stoties. Bet kokiu atveju, koks ten bebūtų, ar 4G, ar 5G, ar 3G – ta sąlyga buvo nustatyta visą laiką. Pirmasis sprendimas buvo 2006 metais“, – teigė Ryšių reguliavimo tarnybos vyriausiasis patarėjas.
Anot M. Žilinsko, tai, ką mes turime šiandien, yra kokybinis šuolis.
„Telekomunikacijoje kai atsiranda nauja karta, nauji radijo dažnio diapazonai – jie keičia viską“, – teigė jis.
Ar oro linijoms įsirengti ryšio priėmimo stotis kainuos brangiai? M. Žilinsko teigimu, yra kelios skirtingos sistemos ir visų jų kainos skiriasi.
„Apskritai, reikėtų pasakyti, kad šiuo metu visos pasaulio šalys rengiasi pasaulinei radijo konferencijai, kurioje yra du klausimai dėl šių būtent „Eezym“ sistemų įvedimo tarptautiniu mastu. Taip, kad šita geografija prasiplės viso pasaulio mastu. Labai greitai“, – dalinosi jis.
Plačiau pokalbis per LNK: