„Kokią valandą prieš porą savaičių (vėlavo skrydis – „Delfi“), kai į Švediją skridau“, – LNK žinioms pasakojo vyras.

„Iš Dublino eilės, sumaištis oro uoste. Būna, kad porą valandų lauki“, – teigė oro uoste kalbinta moteris.

„Paskutinį kartą buvo, kad 50 min, į Varšuvą skridome“, – teigė kita pašnekovė.

Būtent taip situaciją apibūdina iš Kauno oro uosto įvairiomis kryptimis skrendantys keleiviai. Lietuvos oro uostų atstovas patvirtina, kad situacija įtempta.

„Yra tam tikros įtampos ir jaučiami vėlavimai. Tam tikrų nepatogumų keleiviai tikrai patiria“, – teigia Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius

Vėlavimai atsirado ne tik dėl uždarytos oro erdvės dėl Rusijos ir Ukrainos karo, bet ir situacijos Lenkijoje. Ten oro erdvė sausakimša: lėktuvai vėluoja ir išskristi, ir įskristi.

„Labai priklauso nuo situacijos, nuo to kiek tuo metu apkrauta oro erdvė. (...) Nuo dešimties minučių iki kartais ir valandos, ir daugiau“ – apie laukimą sako M. Zelenius.

Lenkijai nepavyksta susitarti su vadovais, kilus ginčui dėl darbo užmokesčio ir darbo sąlygų. Paskutinė diena susitarti – šis sekmadienis. Jei nepavyks, prasidės masiniai skrydžių atšaukimai, o iki 700 skrydžių vykdomų per dieną Lenkijos dangų turėtų būti nukreipiami kitu maršrutu.

„Ten kalbama apie streiką. keleiviai per dvejus pandemijos metus patyrė daug nepatogumų. Nenorime matyti daugiau jokių trikdžių. Kontaktuosime su Lenkijos vadovybe, kad blogiausias scenarijus neišsipildytų“, – komentavo „Ryanair“ marketingo ir komunikacijos vadovas Daras Brady'is.

Dar viena problema – bilietų kainos gerokai šoktelėjo.

„Pajautėme tikrai, kad padidėjo kainos. Vienam skrydžiui kokiu 20-30 eurų prisidėjo“, – teigė oro uoste sutikta pašnekovė.

Airijos oro linijų atstovas nieko optimistiško nežada. Esą balandis tai paskutinis mėnuo kada dar galima nusipirkti pigesnių bilietų.

„Turime pirmą normalią vasarą grįžusią į priešpandeminį lygį po dviejų metų. Kuo ilgiau lauksite tuo bilietai bus brangesni“, – sako D. Brady.

Visgi nepaisant problemų, „Ryanair“ atidarydama varos sezoną skelbia, kad iš Lietuvos atsiranda 12 naujų skrydžių krypčių.

„Stabtelėjimas buvo labai trumpas, nes nutraukus skrydžius į Ukrainą visi lėktuvai, kurie buvo dedikuoti šitoms kryptims, buvo nukreipti kitomis. Tad kalbant apie keleivių skaičių, mes ryškaus sumažėjimo nepastebėjome“, – sako M. Zelenius.

Lietuvos oro uostai skelbia, kad keleivių srautai grįžta į priešpandeminį lygį. Greičiausiai atsigauna Kauno oro uostas. Lietuva šalies aviacijos gairėse per aštuonerius metus numačiusi tapti orlaivių remonto ir krovinių gabenimo oru lydere regione. Centru taps Kaunas, kuriame Airijos skrydžių bendrovė paskelbė statysianti dar du orlaivių angarus. Bus sukurta per 200 darbo vietų, investuota 15 mln. eurų.