M. Skuodis apie Lietuvai gręsiančius nuostolius pranešė feisbuke. Čia paaiškina, kad Lietuva yra pradėjusi 337 mln. eurų vertės vienos pagrindinių geležinkelio linijų elektrifikaciją, šiame projekte ES finansavimas sudaro 166 mln. eurų.
Įgyvendinus projektą visi traukiniai nuo pat sienos su Baltarusija iki Klaipėdos būtų pakeisti į elektrinius, o elektrifikuotų geležinkelių procentas Lietuvoje išaugtų nuo 8 proc. iki 35 proc., ES vidurkis – 52 proc.
Pasak jo, sprendimams likęs tik vienas mėnuo ir kyla rizika prarasti 166 mln. eurų. Jį stebina, kodėl sprendimai nebuvo surasti tinkamu metu, o šiuo metu problemą skubiai sprendžia Susisiekimo, Finansų ir Aplinkos ministerijų komandos.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas esamą situaciją vadina buvusiu neveiklumu.
„4-ąją savo darbo dieną, gruodžio 21d., kaip Aplinkos ministras išsiunčiau nuolankų raštą Europos Komisijos komisarams atsiprašydamas už skandalingą delsimą, kurį aprašo M. Skuodis. Lietuvos geležinkeliai neturi būti baudžiami už Aplinkos ministerijos nesusitvarkymą su saugomų teritorijų apsauga“, – savo feisbuke papildė S. Gentvilas.
„Tai ne pabaiga, užpelijusių ES pažeidimo procedūrų ministerijoje turime bent keletą. Šie metai bus lemiami, ar šimtus milijonų eurų paramos ir baudų Europai mokėsime ar ne. Sudėtinga pateisinti tokį ligšiolinį neveiklumą“, – nurodė S. Gentvilas.
ES projektą įgyvendinta AB „LTG Infra“, kurios 100 proc. akcijų valdo „Lietuvos geležinkeliai“.