M. Skuodis apie Lietuvai gręsiančius nuostolius pranešė feisbuke. Čia paaiškina, kad Lietuva yra pradėjusi 337 mln. eurų vertės vienos pagrindinių geležinkelio linijų elektrifikaciją, šiame projekte ES finansavimas sudaro 166 mln. eurų.

Įgyvendinus projektą visi traukiniai nuo pat sienos su Baltarusija iki Klaipėdos būtų pakeisti į elektrinius, o elektrifikuotų geležinkelių procentas Lietuvoje išaugtų nuo 8 proc. iki 35 proc., ES vidurkis – 52 proc.

„Visi darbai jau vyksta. Bet štai 2020 m. kovo mėn. Europos Komisija identifikavo vieną kritinę su projektu susijusią problemą aplinkosaugos srityje ir įspėjo, kad kol Lietuva nesusitvarkys su saugomų teritorijų, į kurias įsiterpia projekto veiklos, tinkamu reglamentavimu (konkrečių tikslų nustatymu ir kt.), tol finansavimo elektrifikacijai patvirtinti negalės. Viskas kaip ir būtų gerai. Tokiais atvejais belieka padėkoti už pastabas ir grįžti daryti namų darbų. Tik kaip su jais sekėsi? Ogi lapkričio mėn. Lietuva sugrįžo su darbais ir, spėkit, gavo preliminarias ekspertų išvadas, kad kritiniai klausimai vis dėlto neišspręsti“, – apie paveldėtą darbą rašo M. Skuodis.

Pasak jo, sprendimams likęs tik vienas mėnuo ir kyla rizika prarasti 166 mln. eurų. Jį stebina, kodėl sprendimai nebuvo surasti tinkamu metu, o šiuo metu problemą skubiai sprendžia Susisiekimo, Finansų ir Aplinkos ministerijų komandos.

„Kaip jums patiktų, jei pirmąjį mėn. naujame darbe sužinotumėte apie galimus tokio dydžio nuostolius ir smūgį vienam didžiausių ir svarbiausių šiuo metu įgyvendinamų infrastruktūros projektų?“, – retoriškai klausė M. Skuodis.
S. Gentvilas: sudėtinga pateisinti tokį ligšiolinį neveiklumą

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas esamą situaciją vadina buvusiu neveiklumu.

„4-ąją savo darbo dieną, gruodžio 21d., kaip Aplinkos ministras išsiunčiau nuolankų raštą Europos Komisijos komisarams atsiprašydamas už skandalingą delsimą, kurį aprašo M. Skuodis. Lietuvos geležinkeliai neturi būti baudžiami už Aplinkos ministerijos nesusitvarkymą su saugomų teritorijų apsauga“, – savo feisbuke papildė S. Gentvilas.

Jis patikina, kad dirbama dvigubu greičiu, kad sausio 20 dienai būtų ištaisytos saugomų teritorijų apsaugos spragos, kurios neištaisytos eilę metų.
Simonas Gentvilas

„Tai ne pabaiga, užpelijusių ES pažeidimo procedūrų ministerijoje turime bent keletą. Šie metai bus lemiami, ar šimtus milijonų eurų paramos ir baudų Europai mokėsime ar ne. Sudėtinga pateisinti tokį ligšiolinį neveiklumą“, – nurodė S. Gentvilas.

ES projektą įgyvendinta AB „LTG Infra“, kurios 100 proc. akcijų valdo „Lietuvos geležinkeliai“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (249)