„Kalbant apie pagalbos priemones, kol kas yra svarstomi horizontalūs klausimai, galbūt mokesčių atidėjimas, kas yra įmanoma ir dabar individualioms įmonėms, galbūt lengvatinės paskolos, na, bet mes dar matysime. Tokios apimties kol kas klausimai“, – trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį žurnalistams sakė M. Skuodis.
Pasak jo, piniginių kompensacijų vežėjams klausimas šiuo metu nėra svarstomas: „Kol kas to nėra ant stalo“.
Jis pabrėžė jau anksčiau paraginęs Rusijos ir Baltarusijos rinkose dirbančias transporto įmones įsivertinti galimas rizikas.
„Svarbiausia žinutė, kuri iš manęs buvo, kad vežėjai įsivertintų rizikas. Mano rekomendacija yra nutraukti tuos ryšius, kurie yra su Baltarusija ir Rusija, nes mes tikrai nežinome, kas teisės viršenybės principo nesilaikančiose šalyse gali atsitikti su jais“, – tvirtino M. Skuodis.
Praėjusį penktadienį įsigaliojo Europos Sąjungos (ES) sankcijos, draudžiančios Rusijos ir Baltarusijos krovinių vežėjams vykdyti veiklą bendrijos valstybėse narėse. Išimtys taikomos būtiniausioms prekėms, pavyzdžiui, žemės ūkio ir maisto produktams, humanitarinei pagalbai ir energijai. Draudimas taip pat nėra taikomas ir per Lietuvą vykstančiam Rusijos tranzitui į Kaliningradą.
Neatmetama, kad Rusija ir Baltarusija, reaguodamos į sankcijas, analogiškų veiksmų imsis ir prieš ES šalių vežėjus.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ teigimu, užsidarius Rytų rinkoms nukentėtų mažiausiai 1165 vežėjai, ypač mažieji, o apie 10 tūkst. darbuotojų liktų be darbo. Asociacija prašo Vyriausybės numatyti kompensacijas ir kitas paramos priemones smulkiesiems ir vidutiniams vežėjams, kol jie ras kitas pervežimų kryptis.