„Tikiuosi, jog visi sutiksime, kad negali kilti jokie „Rail Baltica“ projekto atidėjimai nebus toleruojami. Kadangi turime svečių iš Europos Komisijos, kurių dėka ir įvyko šis maršrutas, viliuosi, jog pasieksime sutarimą dėl finansinių projekto įgyvendinimo niuansų“ – sakė ministras, kartu su Estijos ir Latvijos kolegomis antradienį vykstantis specialiu traukiniu iš Talino per Rygą į Vilnių „Connecting Europe Express Baltic“ (CCE Baltic).
Europos Audito Rūmai (EAR) pernai birželį pareiškė, kad „Rail Baltica“ statybos kaina išaugo beveik 2,4 mlrd. eurų – iki 7 mlrd. eurų, ir ateityje gali dar didėti. Be to, jie suabejojo projekto ekonomiškumu bei jo įgyvendinimu numatytu laiku – iki 2026 metų.
Lietuvos valdžios pareigūnai jau prieš porą metų neoficialiai kalbėjo, kad projektui gali pritrūkti finansavimo – tuomet skaičiuota, kad jo vertė išaugo iki 7,8 mlrd. eurų, tačiau mažai tikimybės, jog Europos Sąjunga skirs dar 2 mlrd. eurų.
Oficialiai skelbiamos projekto išlaidos vis dar yra 5,8 mlrd. eurų.
M. Skuodis, be to, tikisi, jog keleivinis traukinys tarp Talino ir Vilniaus taps reguliariu dar iki „Rail Baltica“ statybos pabaigos.
„Tai pirmas kartas, kai visos trys mūsų sostinės yra sujungtos geležinkeliu. Tam, kad organizuotumėm šį maršrutą, prireikė trisdešimties mūsų atkurtos nepriklausomybės metų. Labai tikiuosi, jog jis taps reguliariu net iki „Rail Baltica“ užbaigimo, o po jos užbaigimo viliuosi, jog maršrutas taps unikalia patirtimi mūsų šalių visuomenėms“ – kalbėjo M. Skuodis.
Baltijos šalių transporto ir susisiekimo ministrai, Suomijos vyriausybės, Baltijos šalių geležinkelių ir Europos Komisijos atstovai antradienį vyksta traukiniu „Connecting Europe Express Baltic“ (CCE Baltic), kuris trečiadienį Kaune susitiks su iš Portugalijos atvyksiančiu traukiniu „European Connecting Europe Express“.