„Ministras priims sprendimą, nes yra jo diskrecija kartu su valdyba. Tai nėra labai paprastas konkursas. Vienoje pusėje yra interesas, ES lėšų įsisavinimas. Kitoje pusėje – rizikos dėl procesų, pabrangimo 40 mln. eurų, įmonių, kurios dirbs ten. Ministras turės pasverti rizikas“, – pirmadienį žurnalistams sakė S. Skvernelis.
Elektrifikacijos konkursą laimėjo Ispanijos įmonė „Elecnor“ su partneriais. Viso elektrifikacijos projekto vertė yra 363 mln. eurų: Kaišiadorys-Klaipėda ruožo darbų vertė siekia 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo darbų vertė – 52 mln. eurų. Dalis šios sumos – 201 mln. eurų – bus padengta iš Europos Sąjungos fondų.
Kaip anksčiau sakė „Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Mantas Bartuška, antro geriausio pasiūlymo vertė siekė 323 mln. eurų, bet dėl ekonominio naudingumo aspektų nuspręsta konkurso laimėtoju skelbti „Elecnor.“
J. Narkevičius prieš kurį laiką kritikavo sprendimą sujungti konkursą ir vykdyti jį skelbiamų derybų būdu.
Jis tikino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ laiku neužbaigė viešųjų pirkimų procedūrų, vėluoja pateikti ir parengti dokumentus dėl finansavimo, o dėl to nukeliami paraiškų pateikimo terminai, stringa projekto įgyvendinimas. Anot ministro, taip pat kyla rizika, kad projektas neteks ES lėšų.
Kaip nurodo „Lietuvos geležinkeliai“, šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelių tinklo, įgyvendinus projektą, šis skaičius sieks 35 proc., kai ES vidurkis sudaro 50 proc.