„Pradedame realius darbus maždaug 30 kilometrų atkarpoje, Utenos mieste 2 kilometrai bus pabaigti šiemet, vasaros pabaigoje link rudens. Ši dalis turėtų būti pabaigta ir atidaryta iki maždaug Kalėdų. Rangovai turi didesnį laiko tarpą, bet kai darbai bus padaryti, eismas bus leistas“, – ketvirtadienį Molėtuose žurnalistams teigė M. Skuodis.
„Kadencijos pabaiga... Aš galėsiu ramiai išeiti, kai matysiu, kad vyksta darbai ir likusioje atkarpoje tarp Vilniaus ir Molėtų. Manau visi susitelkę išjudėsime“, – pažymėjo jis.
M. Skuodis tikino negalįs įvardinti, kada prasidės darbai atkarpoje tarp Vilniaus ir Molėtų, tačiau, anot jo, antrame šių metų ketvirtyje jau turėtų būti parengti projektai, o vėliau skelbiamas rangos darbų konkursas.
„Mėnesiais negaliu įvardinti, pirmuosius projektus turime turėti antrame ketvirtyje ir iš karto bus skelbiamas rangos darbų konkursas, bent vienai iš dalių 40 kilometrų atkarpoje. Tikslas, kad kitas metais jau turėtume pabaigtus darbus“, – kalbėjo jis.
„Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) vadovas Marius Švaikauskas tikino, kad darbai tarp Molėtų ir Utenos turėtų būti baigti per 289 dienas ir jie kainuos 61 mln. eurų.
„Įsipareigojimas 289 dienos. Vienas iš sutarties etapų yra iki kitų metų balandžio 15 d., bet mes įsipareigojame su rangovu sutarę, atsižvelgiant į kelio avaringumą, jo būklę, kad per šiuos metus dvi atkarpas atlikti ir pilnai rekonstruoti“, – sakė M. Švaikauskas.
„Ardoma asfaltbetonio danga, atsiras saugūs autobusų sustojimo paviljonai, pėsčiųjų priėjimo takai, atitvarai, aplinkosauginės tvoros nuo gyvūnų. Kelias atitiks visus reikalavimus. (...) Šie 30 km kainuos apie 61 mln. eurų“, – aiškino jis.
Anot M. Švaikausko, likusios atkarpos tarp Vilniaus ir Molėtų rangos darbai bus paskelbti antrame arba trečiame šių metų ketvirtyje.
Renginyje dalyvavęs Utenos meras Marijus Kaukėnas pabrėžė, kad vykdomi darbai yra būtini, jog kelyje būtų mažiau nelaimingų nutikimų.
„Manau, kad vakar įvykusi nelaimė parodo, jog darbai yra būtini ir vyktų kuo greičiau. Palinkėsiu, kad jie nesustotų ir vyktų kuo greičiau“, – teigė M. Kaukėnas.
Tuo metu Molėtų meras Saulius Jauneika pabrėžė, kad regiono žmonės ilgai laukė šios dienos.
Galiausiai „Hisk“ vadovas Robertas Ziminskis tikino, kad didžiuojasi, jog jo vadovaujama įmonė galės panaikinti „Lietuvos gėdą“.
„Ypatinga diena, nes šis kelias abejingų nepalikdavo. Didžiuojamės, kad mums atiteko garbė panaikinti šią Lietuvos gėdą“, – teigė R. Ziminskis.
Šiuo metu darbai vyksta Utenoje – juos baigti planuojama 2024 m. vasarą
Jau prieš kurį laiką A14 kelyje yra sutvarkytas ruožas nuo Vilniaus iki Nemenčinėlės sankryžos, o šiuo metu remonto darbai yra vykdomi Utenos mieste.
Kaip Eltai yra teigę LAKD atstovai, kelio Vilnius–Utena ruožo nuo 93,7 iki 95,6 km Utenos mieste rekonstrukcija buvo pradėta praeitų metų spalio pabaigoje, o visus darbus šiame ruože planuojama baigti 2024 m. vasarą.
Visas A14 kelio ilgis – 95,6 km. Iš kitų šalies kelių jis išsiskiria tuo, kad yra sudėtas iš betono plokščių, kurios veikiamos oro sąlygų dažnai deformuojasi.
Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti 872 mln. eurų. Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) numatyti 583 mln. eurai, iš laikinojo solidarumo įnašo – 130,5 mln. eurų. Dar beveik 159 mln. eurų numatyti iš ES finansinės paramos.
Šiais metais KPPP numatyta 40 mln. eurų didesnė suma – lėšos bus skirtos magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimui.