Ruože planuojama rekonstruoti kelią į keturias eismo juostas, įrengti pirmąjį šalyje „žaliąjį tiltą“ (gyvūnų migracijai), tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus.

„Via Baltica“, jungianti Baltijos šalis su Lenkija ir kitomis Europos valstybėmis, yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, todėl jos modernizavimas – vienas prioritetinių šalies susisiekimo infrastruktūros projektų. Jau artimiausiu metu prasidės realūs darbai ruože tarp Marijampolės bei Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos.

Sparčiai vykdant darbus, planuojame šį 40 km ilgio ruožą, taip pat jame esančius tiltus, viadukus, jungiamuosius kelius, rekonstruoti į modernią 4 eismo juostų automagistralę iki 2024 m. pabaigos – tai dvejais metais anksčiau, nei buvo planuota“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Šiuo metu didžioji „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos dalis yra tik dviejų eismo juostų. Nuolat augantis eismo intensyvumas, ypač krovininių automobilių, lemia didelį avarijų skaičių, sudėtingas eismo sąlygas. Rekonstravus kelią tikėtina, kad visa tai leis perpus sumažinti eismo įvykių skaičių“, – pranešime žiniasklaidai sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų net iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.

Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros kito „Via Baltica“ ruožo nuo 79 iki 85 km rekonstravimo darbams. Taip pat pabaigus projektavimą, šiais metais ketinama paskelbti rangos darbų viešąjį pirkimą ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km.

Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų konkursas bus paskelbtas šių metų pabaigoje – 2023 m. pirmoje pusėje.

2019 m. pabaigoje, Vyriausybei patvirtinus „Via Baltica“ (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km) ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.

Kaip teigiama pranešime, viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn. Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus.

Numatyta, kad iki 2030 m. visas „Via Baltica“ magistralinis kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu taip pat vyksta A8 Panevėžys – Aristava – Sitkūnai ir A10 Panevėžys – Pasvalys – Latvijos siena (Ryga) priešprojektinių sprendinių analizė keliuose.

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutarties dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo vertė – apie 55,8 mln. eurų.