Redakcijai laišką parašęs žmogus teigia, kad visos laive buvusios transporto priemonės ir kroviniai yra konfiskuoti.

„Norint juos atgauti laivo bendrovė reikalauja sumokėti 65 proc. krovinio ar mašinos vertės. Mūsų krovinys taip pat yra tenai. Įmonė negali tęsti veiklos, nes niekas negrąžina krovinio... Norėtųsi suburti žmones bendram ieškiniui švedų kompanijai“, – rašoma laiške.

Priminsime, kad „Marco Polo“ užplaukė ant seklumos Baltijos jūroje tarp dviejų Švedijos uostų – Treleborgo ir Karlshamno spalio 22 d. Visi keleiviai ir dalis įgulos narių buvo saugiai evakuoti.

Šiuo metu vietoje „Marco Polo“ į Švediją iš Klaipėdos plaukia mėnesiui iš laivybos kompanijos „Stena Line“ išnuomotas keltas URD. Avariją patyręs keltas yra nuplukdyti į Lenkijos Gdansko uostą, kur bus statomas į doką, remontuojamas. Tad „Marco Polo“ Klaipėdoje dar nepamatysime mažiausiai du ar tris mėnesius.

Klaipėdoje Vokietijos keltų bendrovės įkurtos UAB „TT-Line Lietuva“ Krovinių skyriaus pardavimų vadybininko Giedriaus Šernausko teigimu, kelto „Marco Polo“ kroviniai nėra konfiskuoti. Kadangi laivui užplaukus ant seklumos vyko gelbėjimo darbai, vadovaujantis tarptautiniais jūrinės teisės reikalavimais už gelbėjimo darbus turi atlyginti laivo ir krovinio savininkai.

Kai laivas buvo išgelbėtas ir atplukdytas į Karlshamno uostą, krovinys, t. y. visos jame buvusios 49 transporto priemonės, buvo iškrautos į krantą. Visas jas sulaikė kompanija, kuri atliko gelbėjimo darbus. Ji reikalauja, kad transporto priemonių savininkai atsiųstų garantinius draudimo kompanijų raštus, kad tą dalis, kuri už gelbėjimo darbus bus skirta mašinų savininkams, bus apmokėta.

„Todėl mašinos nepaleidžiamos. Bet tai daro ne „TT-Line“. Vadovaujantis jūrinės teisės nuostatomis, tas krovinys jau priklauso ne mums, o būtent tai gelbėjimo kompanijai, kuri atliko ir kuro išpumpavimo iš laivo, ir jo stabilizavimo, ir buksyravimo darbus.

Pagal jūrinę teisę, kai laivas užplaukia ant seklumos ir nieko su juo neįmanoma padaryti, laikoma, kad ir krovinys, ir laivas yra prarasti. Ne „TT-Line„ tokius reikalavimus sugalvojo“, – aiškino G. Šernauskas.

Jo teigimu, asmuo, kuris kreipėsi į redakciją, turėtų daryti spaudimą savo draudimo kompanijai, kad jį atsiųstų garantinį raštą. Kai tik jis bus gautas, mašiną bus galima pasiimti. Kadangi gelbėjimo sumos dar nėra aiškios, prašoma ne pinigų, o tik garantinių raštų.

Yra transporto priemonių savininkų, kurie jau pasiėmė savo mašinas.