Savivaldybės taryba praėjusią savaitę ėmėsi svarstyti siūlymą išbandyti tokią sistemą jau šį rudenį, pradžioje – bent mėnesį ar du, tuomet būtų vertinama, ar lengvata pasiteisino.
Projektą pateikęs savivaldybės socialdemokratų frakcijos seniūnas Marius Skarupskas svarsto, kad tai galėtų sumažinti transporto srautus Vilniaus mieste, ypač rugsėjo ir spalio mėnesiais, populiarintų alternatyvius automobiliui keliavimo būdus.
„Ar tai yra paslauga geležinkeliams – aš nemanau, tai yra mums pažiūrėjimas, kaip toks transporto kombinavimas tinka mūsų svečiams, miestiečiams, ir ką mes galime veikti toliau“, – politikams kalbėjo M. Skarupskas.
Jis atkreipė dėmesį, kad liberalų ir administracijos idėja įdiegti „Statyk ir važiuok“ aikšteles bent jau kol kas nepasiteisino ir žmonės nėra linkę miesto pakraštyje palikti automobilius bei persėsti į troleibusą ar autobusą, todėl, jo nuomone, reikia iešoti alternatyvų.
Pasak M. Skarupsko, šiuo metu apie 200 keleivių turi tokius nuolatinius bilietus, o po dviejų mėnesių būtų galima įvertinti, ar naujovė pasiteisino ir derėtis su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl to, kaip būtų galima kompensuoti lengvatas.
R. Šimašius tikisi studentų susidomėjimo
Meras Remigijus Šimašius sako, kad su „Lietuvos geležinkeliais“ jau kalbamasi dėl galimo bendro bilieto, o dabartinė vadovybė „labai progresyvi ir linkusi apie tai kalbėti“.
„Aš trauktuoju, kad eksperimentas ir testavimas gali turėti labai didelę reikšmę, po testų žiūrėtumėme, galbūt ir kitur kažką plėsti“, – sakė jis.
BNS meras teigė, kad geležinkelis kai kuriais atvejais yra ir miesto viešojo transporto dalis, pavyzdžiui, vykstantiems į centrą iš Panerių, Naujosios Vilnios ar oro uosto.
„Mes tikrai apie tai šnekame ir tikiuosi, kad tos integracijos pavyks pasiekti pasikeitus geležinkelių pozicijai. Mintį labai palaikau – kai atvažiuoja daugybė studentų rugsėjį, kad jie nepultų pirkti senų automobiliukų, o galėtų pasinaudoti tarpmiestiniu viešuoju transportu ir išbandyti atsinaujinusį miesto viešąjį transportą, – aiškino R. Šimašius.
Anot mero, jei taryba pritartų idėjai, dar bus diskutuojama, kaip pasidalinti kaštus su „Lietuvos geležinkeliais“, bet pirmiausia idėją, anot jo, reikėtų vertinti kaip „reklaminę akciją“.
R. Šimašius taip pat patikino, kad šiuo metu miesto prioritetas yra viešojo transporto atnaujinimas, tad galimybės pasekti Talino pavyzdžiu ir padaryti viešąjį transportą visiškai nemokamą kol kas nesvarstomos.
Savivaldybės darbuotojams – nemokami bilietai
Dalis opozicijos siūlė, kad lengvatą būtų galima išplėsti įtraukiant ne tik traukinius, bet ir tarpmiestinius autobusus, taip palengvinant ir kai kurių savivaldybės darbuotojų susisiekimą. R. Šimašius užsiminė, kad Vilniaus savivaldybė savo darbuotojams, neturintiems stovėjimo vietos savivaldybės dangoraižyje, jau dabar perka nemokamus mėnesinius viešojo transporto bilietus.
„Tai, man atrodo, yra atsakingas ir logiškas sprendimas darbuotojų motyvacija ir nestatymas į kvailo vietą tų, kurie važinėja viešuoju transportu, o ne mašina“, – sakė jis.
Savivaldybės duomenimis, per metus už viešojo transporto bilietus gaunama apie 30 mln. eurų pajamų, viena nemokamo transporto diena biudžetui kainuotų apie 27 tūkst. eurų.