„Vilnius-Ryga lėktuvu per 4 valandas. Kai kalbu apie keliones trukmę, kalbu apie visą kelionę – nuo miesto senamiesčio iki kito miesto senamiesčio. (…) Taigi, mano šios dienos tikslas – sujungti kaimynines sostines traukiniu, kurių kelionės trukmė būtų – tos pačios 4 valandos.

Tik jos būtų su ženkliai mažesniu kiekiu CO2 emisijos, patogesnės keliaujantiems ir tikrai pigesnės. Ar pavyks mums tai padaryti iki 2024 metų? Labai tuo tikiu“, – savo LinkedIn paskyroje rašė Linas Blaužys, „LTG Link“ bendrovės vadovas.

Informaciją apie vykstančias diskusijas tarp kaimyninių šalių patvirtino Kotryna Dzikaraitė, AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos partnerė.

„Šiuo metu keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ ir Latvijos keleivių vežėjas „Pasazieru Vilcienvs“ vykdo konsultacijas dėl galimybės atnaujinti susisiekimą tarp Lietuvos ir Latvijos sostinių. Praėjusią savaitę bendrovių vadovai Rygoje susitiko aptarti galimų sprendimų, maršrutų ir kitų su šiuo projektu susijusių klausimų“, – sako bendrovės atstovė.

Abiejų bendrovių laukia ilgas kelių susitikimų ir konsultacijų kelias. Bendrovėms teks diskutuoti ne tik apie traukinio maršruto atkūrimą, bet ir padaryti kompromisų, atsižvelgti į dvišalius lūkesčius bei keleivių norus.

Sujungti Vilnių su Ryga „LTG Link“ nori dar prieš „Rail Baltica“ statybų pabaigos. Anksčiau bendrovė jau įgyvendino pirmą savo tikslą ir sujungė Lietuvos ir Lenkijos sostines.

Lenkijos, Lietuvos, Latvijos ir Estijos sostines 2026 metais planuojama sujungti greituoju traukiniu, nutiesus europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“.