Kainavo eurą, paprašė trijų
„Klaipėdoje taksi vairuotojai patys išsigalvoja kainas. Realios įmonės, kurios automobiliu važiavau, kainos tokios: įsėdimo mokesčio nėra, o 1 km kaina siekia 35 euro centus. Manęs už 3 kilometrų pavėžėjimą taksi vairuotojas paprašė 3 eurų. Kai pradėjau ginčytis, o, beje, skaitiklis nebuvo įjungtas, vairuotojas tik paklausė, ar tiek neturiu. Man atsakius neigiamai, sutiko paimti ir 2 eurus. Ir man taip buvo jau 2 kartus. Tai tikrai nesąžiningi taksistai“, – patirtą nemalonų incidentą papasakojo klaipėdietė Gintarė.
Uostamiesčio viešojo transporto sistemą prižiūrinčios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio tokia situacija nenustebino.
„Bėda ta, kad per pastaruosius kelerius metus taksi paslaugų kokybė labai suprastėjo. Šioje srityje neliko jokios kultūros, pagarbos keleiviui. Visa tai yra todėl, kad taksi paslaugoms teikti nebereikia licencijų, toks reikalavimas buvo panaikintas. Todėl dabar dirbti taksistais gali visi, kurie nori. Dažnai tai būna tie vyrai, kurie išmesti iš darbo autobusų parke ar maršrutinių taksi įmonių. Jie dirba įsigiję individualios veiklos pažymėjimą, o tai reiškia, kad mokesčius turi sumokėti nuo gaunamų pajamų. Todėl jos ir slepiamos, todėl taksometrai labai dažnai ir nėra įjungiami“, – teigė G. Neniškis.
Keleiviais apsimeta kontrolieriai
Jo vadovaujamos įstaigos specialistai pernai taksi vairuotojams surašė 329 administracinių teisės pažeidimų protokolus.
Pažeidimą, jog taksi vairuotojas važiuoja neįjungęs taksometro, dažniausiai užfiksuoja Valstybinės mokesčių inspekcijos specialistai, apsimetę keleiviais. Pernai tokių atvejų buvo penki.
„Jei mūsų kontrolieriai sustabdo taksi automobilį ir pamato, kad neįjungtas taksometras, išgirsta vairuotojo paaiškinimą, kad jis šiuo metu nedirba, o tik paveža pažįstamą. Niekaip negalime prikibti“, – aiškino G. Neniškis.
Tarp kitų nustatytų pažeidimų buvo 30 atvejų, kai išaiškinta, kad taksometrams nebuvo atlikta metrologinė patikra, todėl galima teigti, kad jie rodė netiksliai.
23 taksi vairuotojai nubausti už tai, jog važiavo neįjungę automobilio plafono, taip slėpdami, jog dirba ir ima pinigus iš klientų.
Pernai uostamiestyje išaiškinta 12 taksistų, kuri vertėsi šia veikla, nors net neturėjo leidimo, kurį turi gauti savivaldybėje.
37 taksistai nubausti už tai, kad nestojo, kai kontrolieriai juos stabdė.
Baudė ir rūkalius
Daugiausia – 108 protokolai surašyti už smulkius pažeidimus, pavyzdžiui, už tai, kad taksi vairuotojas salone rūkė. „Ir vienas toks vairuotojas dėl rūkymo įkliuvo net keturis kartus. Tačiau susimoka baudą ir viskas, uždrausti užsiimti šia veikla negalime“, – teigė G. Neniškis.
Jo teigimu, tendencija yra tokia, jog visuose didžiuose šalies miestuose, kur dirba daugiausia taksistų, jų daromų pažeidimų tik daugėja.
„Todėl Lietuvos didžiųjų miestų savivaldybių asociacija kreipėsi į Vyriausybę. Prašymo esmė buvo ta, kad savivaldybės turėtų daugiau galių nustatyti kvalifikacinius ir kokybės reikalavimus taksi paslaugas norintiems teikti asmenims. Tik taip galime pasiekti, jog paslauga gerėtų, o ne prastėtų. Tačiau mūsų prašymas dar nėra išgirstas“, – pasakojo G. Neniškis.
Todėl keleiviams, kurie nenori būti apgauti, jis patarė, jog įlipus į taksi automobilį pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į vairuotoją – ar jis nėra išgėręs, pervargęs. Dėmesį reikėtų atkreipti ir į tai, ar aiškiai skelbiami kelionės įkainiai, nes jau tapo įprasta, kad naktimis tokia informacija iš taksi automobilių dingta.
„Žinoma, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, ar įjungtas taksometras. Jei jis neįjungtas, reikia paprašyti, kad vairuotojas jį įjungtų. Tačiau nenustebkite, jei taksi vairuotojas tada jūsų paprašys išlipti lauk ir neveš“, – karčią realybę įvardijo G. Neniškis.