Kelionės kainavo brangiau
Nors miestiečiai ir žinojo, kad pavėžėjų įkainiai didesni, dalis jų teigė nesitikėję, kad pervažiavus visą miestą reikės sumokėti net 40 eurų – esą už 1 kilometrą Naujųjų metų naktį dalis pavėžėjų prašė net 1,5 euro.
Klaipėdietė Emilija teigė sausio 1-osios dieną iš Vyturio gatvės į Birutės gatvę maždaug 6 kilometrų atstumą pavėžėjo automobiliu įveikusi už 10 eurų. Moteris pasakojo paprastai važiuojanti iš Vyturio gatvės į Liepų gatvę. Kelionės atstumas siekė daugiau nei 8 kilometrus.
„Tam, kad būtų lengviau įsivaizduoti, kaip stipriai buvo pakelti pavėžėjų įkainiai, reikėtų paminėti, jog paprastomis dienomis už tokią kelionę sumoku tik 5 eurus. Sausio 1 dieną važiavau trumpesnį astumą, o sumokėjau dvigubai“, – pasakojo Emilija.
Klaipėdietė Kristina pasakojo, kad jau sausio 31-osios rytą pavėžėjų kaina buvo pakilusi 30 procentų, dienos metu – jau 60 procentų, o vakare keleiviai mokėjo dvigubai.
„Nesuprantu, pagal ką ir kaip yra nustatomos tos kainos. Visiška betvarkė“, – stebėjosi ji.
Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos vadovas Michail Zbarazskij „Vakarų ekspresui“ komentavo, kad taksi vairuotojai net šventiniu laikotarpiu kainų paprastai nekelia.
Esą to jie negali padaryti fiziškai: „Yra nustatytas tarifas, mes automobilius varome į metrologijos patikrą, ir kaskart keičiant tarifą reikėtų mokėti. Taksometruose pakeisti tarifus nėra lengva.“
Tad ir per Naujuosius metus, kalbėjo M. Zbarazskij, taksi paslaugos nebrango.
„Tuo metu pavėžėjų brango. Jie bet kada gali nustatyti kitą tarifą, gali jį pakeisti tą pačią minutę, kai sugalvoja: šventinėmis dienomis, savaitgaliais“, – pasakojo jis.
Tiesa, Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos vadovas pažymėjo, kad ir pavėžėjų nustatytas tarifas jau negali keistis, kai vairuotojas tuo metu veža įsėdusį į automobilį keleivį.
„Girdėjau, kad pavėžėjai per Naujuosius metus vežė už 1,5 euro. Tuo metu taksi kaina siekė nuo 0,5 iki 0,7 euro centų“, – apie Klaipėdoje nustatytus tarifus kalbėjo M. Zbarazskij.
„Vakarų ekspresui“ taksi paslaugomis dažnai besinaudojantis Tomas pasakojo, kad Naujųjų metų naktį susidūrė su situacija, kai įsėdęs į taksi automobilį jis paprašė įjungti taksometrą, bet vairuotojas pareikalavo iškart susitarti dėl visos kelionės kainos ir prietaiso net nepalietė.
„Tai keistas elgesys. Nemanau, kad taip leidžiama elgtis“, – stebėjosi Tomas.
M. Zbarazskij kalbėjo, kad toks susitarimas išties nėra leidžiamas įstatymų.
„Pagal įstatymus jie tikrai to daryti negali. Viskas skaičiuojama pagal sutartinę kainą. Nėra reisinių kainų. Yra nustatyti įkainiai, pagal kuriuos reikia vežti klientus, ir kitaip būti negali“, – sakė jis.
Didesnės taksi kainos – dėl vienos priežasties
„Vakarų ekspresas“ jau rašė apie tai, kad keleivių skundai dėl kelionės kainos taksi vis dažnėja. Štai kartais į taksi automobilį įlipę keleiviai, pasibaigus kelionei, skundžiasi mokantys kur kas daugiau nei anksčiau už tą patį atstumą. Kartais į šiuos ginčus įsivelia ir policijos pareigūnai – iškviesti jie atvyksta aiškintis, ar vairuotojas pagrįstai prašo tiek pinigų už kelionę.
Dažnai tokie įvykiai nutinka, kai keleiviai važiuoja iš autobusų stoties. „Galbūt pataikiau į lupiko taksi?“ – po kelionių, kai tenka už tą patį atstumą vis tiek pakloti kur kas daugiau nei įprastai, klausia savęs keleiviai.
Tačiau „Vakarų ekspresas“ išsiaiškino, kad tam yra viena priežastis.
„Prie stoties stovintys taksi vairuotojai yra sudarę sutartis dėl tos stovėjimo vietos ir nustatę didelius kelionių tarifus, kadangi ir užsakymų daug negauna. Taigi, jiems reikia ir daugiau užsidirbti iš vieno kliento, kad uždirbtų. Jie nevažiuoja į iškvietimus. Šie vairuotojai turi tik įsėdimus. O štai kiti uostamiesčio taksi vairuotojai yra sudarę sutartis su dispečerinėmis, gauna daugiau klientų, kaina tampa mažesnė“, – anksčiau kalbėjo vienos taksi įmonės vadybininkas, nepanoręs būti įvardytas viešai.